Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Cultuurverandering: een competentie voor Amsterdamse managers en professionals

Het lectoraat Management van cultuurverandering doet onderzoek naar hoe culturen in elkaar zitten en welke oplossingsrichtingen en interventies nodig zijn om benodigde veranderingen te bewerkstelligen. De auteur stelt de kennis die uit het onderzoek voortkomt beschikbaar aan de stad Amsterdam, aan mensen die in de organisaties verantwoordelijkheid dragen en aan studenten van de Hogeschool van Amsterdam die worden opgeleid om in de nabije toekomst een rol te spelen in de ontwikkeling van de stad. De lector spreekt van vier categorieën van noodzakelijke cultuurverandering: nut island- culturen, corrumperende culturen, fusieculturen en de omgevingswijziging.

Referentie Straathof, A. (2012). Cultuurverandering: een competentie voor Amsterdamse managers en professionals. HVA Publicaties.
Gepubliceerd door  Kenniscentrum Maatschappij en Recht 1 januari 2012

Publicatiedatum