Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

De cursus in het kort

Bij onze master lerarenopleidingen van de HvA kun je losse modules uit het onderwijsaanbod volgen. Je schuift dan als contractstudent aan bij deeltijdstudenten die de reguliere opleiding volgen. De meeste modules duren 3 tot 6 maanden. Het is de perfecte mogelijkheid wanneer je bijvoorbeeld wel wil doorleren binnen één van de eerstegraads lerarenopleidingen, maar (nog) niet de volledige master wilt volgen.

Schrijf je in
(opent in nieuw venster)
docent geeft les

Programma

In de studiegidsen van onze lerarenopleidingen vind je alle modules van het curriculum. Je volgt het reguliere programma en legt toetsen en eventuele hertentamens af op de tijdstippen die ook voor de reguliere studenten gelden. Je hebt daarbij recht op één herkansing. Is het resultaat van een tentamen een afgeronde 6 of hoger, dan ontvang je hiervoor een certificaat waarop het cijfer staat vermeld. Ga je op een later moment alsnog de master lerarenopleiding volgen? Dan kun je op grond van dit certificaat bij de examencommissie een vrijstelling aanvragen.

Bij welke opleidingen kun je modules volgen?
  • Masteropleiding Leraar Algemene Economie
  • Masteropleiding Leraar Engels
  • Masteropleiding Leraar Frans
  • Masteropleiding Leraar Geschiedenis
  • Masteropleiding Leraar Nederlands
  • Masteropleiding Leraar Wiskunde
Meer informatie over de opleidingen

Docenten met een tweedegraadsbevoegdheid.

Cursusdagen

De data zijn afhankelijk van de roosters. Bespreek dit met de coördinator van de master.

Kosten

De kosten bedragen € 167,- per studiepunt (EC). Een vak van 5EC kost dan dus € 835. Restitutie is niet mogelijk. Informeer bij je werkgever voor een mogelijke bijdrage in de kosten.

Toelating

Tweedegraadsbevoegdheid of universitaire bachelor met educatieve minor. Je kan een ander vak volgen dan je bevoegdheid (bv met een bevoegdheid natuurkunde een module wiskunde volgen), je kunt niet modules volgen als je voltijd/deeltijd/per module de bachelor opleiding volgt.

Tijdsinvestering

De studielast is afhankelijk van het aantal studiepunten (EC) van de betreffende module. Eén EC staat voor 28 uur studeren, inclusief het volgen van colleges.

Groepsgrootte

Het aantal deelnemers is afhankelijk van welke module(s) je volgt.

Heb je een vraag?

Neem contact met ons op

Neem voor inhoudelijke vragen contact op met het Onderwijsbureau van de master lerarenopleidingen
mastereducation@hva.nl(opent in nieuw venster)