Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

De cursus in het kort

Een van de grootste uitdagingen voor een diëtist is het komen tot een optimale diagnose en dieetbehandeling. Tijdens de cursus Kritisch Redeneren voor de Diëtist ontwikkel je een systematische en methodische aanpak die je hierbij helpt. Zo kun je binnen jouw eigen praktijk een nog effectievere behandeling bieden aan jouw patiënten.

Seintje ontvangen bij start nieuwe cursus?
Meld je aan voor een alert
(opent in nieuw venster)

Programma

Tijdens deze cursus ga je aan de slag met verschillende werkvormen van kritisch redeneren.

Onderwerpen
  • Systematisch en methodisch handelen binnen de diëtetiek.
  • Interpreteren van labwaarden, het opzetten van een onderzoekstabel, antropometrie en screeningsmethoden.
  • Effectief en onderbouwd handelen binnen de diëtetiek.

Doelgroep

Deze cursus richt zich op diëtisten in de paramedische zorg. Je zet graag een evidence based behandeling in waarbij de patiënt centraal staat.

Cursusdagen

De cursus Kritisch Redeneren voor de Diëtist bestaat uit 1 cursusdag. Tijden: 9.30 uur – 16.30 uur.

Kosten

€ 425 + € 39,95 voor de aanschaf van het boek: Kritisch redeneren in de Diëtetiek |9789083020501 |Druk: 3 |september 2019. NVD-leden ontvangen 10% korting op de cursusprijs.

Bestel boek via Athenaeum
(opent in nieuw venster)

Toelating

Je hebt een afgeronde bacheloropleiding Voeding en Diëtetiek en werkt bij voorkeur als diëtist in de paramedische zorg.

Tijdsinvestering

De cursus bestaat uit 1 dag van 6 uur. Na afloop ontvang je 15,5 accreditatiepunten (ADAP).

Groepsgrootte

Minimaal 10, maximaal 15 deelnemers.

Wat levert de cursus je op?

• Je ontvangt na afloop 15,5 accreditatiepunten (ADAP).
  • Je kunt de effectiviteit van jouw behandeling monitoren en zo nodig onderbouwen tegenover andere partijen, zoals zorgverzekeraars.
  • Je kunt de methode van Kritisch Redeneren toepassen bij het behandelen van patiënten en cliënten.
  • Je herkent laboratoriumwaarden, kunt deze interpreteren en advies geven over het corrigeren van deze waarden.
  • Je stelt op basis van een vastgestelde onderzoekstabel met gezondheidsparameters prioriteiten op voor een behandeling.

Jouw docenten

• Ljiljana Stanic-Jovic

Docent en arts

Ljiljana Stanic-Jovic geeft les bij de HvA-opleiding Voeding en Diëtetiek in medische vakken, Interne Geneeskunde, Fysiologie en Pathofysiologie toegepast op voeding. Zij studeerde Geneeskunde aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. In 1999 haalde zij haar eerste graad lesbevoegdheid bij de docentenopleiding Bewegingswetenschappen aan de VU. Ljiljana werkte 5 jaar als huisarts en als arts op de spoedeisende hulp.

• Kirsten Tack

Docent en diëtist

Kirsten Tack werkt als docent bij de HvA-opleiding Voeding en Diëtetiek. Ze geeft onder andere de vakken Kritisch Redeneren en Dieetleer Maag-, Darm- enLleverziekten. Daarnaast begeleidt ze studenten bij hun afstudeeronderzoek. Na haar bacheloropleiding Voeding en Diëtetiek in Den Haag behaalde Kirsten de master Gezondheidsvoorlichting en -Bevordering in Gent. Ze werkte een aantal jaar als diëtist in een verpleeghuis/revalidatiekliniek en een ziekenhuis voordat ze aan de slag ging bij de HvA.

Heb je een vraag?

Neem contact op met Suzanne van der Plas (cursuscoördinator)

06 211 58 154(opent in nieuw venster)
(op werkdagen van 09:00 - 17:30)