Reizend naar een groene toekomst

Debat: Hoe verduurzamen we ons reisgedrag?

Evenement

Reizen, we doen het allemaal. Met een vervoersmiddel naar je werk, naar de sportschool, de supermarkt, of naar je vakantiebestemming. Al deze reizen bij elkaar zijn niet heel vriendelijk voor het milieu, maar we kunnen ook niet helemaal zonder. Om goed voor onze aarde te zorgen moeten we ons reisgedrag verduurzamen, maar hoe doen we dat? Moeten we vliegreizen verbieden, reizen met het openbaar vervoer of deelritten promoten, meer onderzoek doen naar duurzame vliegtuigbrandstoffen?

Om hier antwoorden op te vinden gaan we samen in debat, op zoek gaan naar verschillende manieren om reizen te verduurzamen. Dit debat organiseert FLOOR in samenwerking met de Faculteit Techniek Community of Practitioners zero emissions; de plek waar onder andere de opleidingen Aviation, Logistiek en bedrijfsleven samen komen. Verschillende experts sluiten aan om hun kennis en perspectieven te delen over het onderwerp. We gaan debatteren over stellingen zoals:

• De overheid moet een maximumlimiet instellen voor de totale uitstoot die een individu mag veroorzaken door reizen, inclusief zowel vliegreizen als autokilometers.

• Overheden moeten strengere regels implementeren om het gebruik van auto's te verminderen en het openbaar vervoer te bevorderen als duurzamer alternatief.

• Moeten bepaalde buurten of delen van steden autovrije zones worden?

Heb jij over bovenstaande stellingen wel een mening, of wil je die graag nog vormen? Kom dan langs en ga in debat met elkaar over hoe jij de toekomst van duurzaam reizen ziet.

• 15:30 – 15:45 inloop
  • 15:45 – 17:00 debat
  • 17:00 – 18:00 borrel

📆 Donderdag 23 mei 2024 ⏱️ 15.45 - 17.00 uur