Who is the real you?

Authenticiteit in een digitaal tijdperk vol misleiding

Instagram zorgt voor toenemende gevoelens van onrust, angst en depressies bij jonge gebruikers. Zij geven aan dat ze zich onaantrekkelijk zijn gaan voelen door het social medium, of zich ‘niet goed genoeg’ voelen. Met de campagne #WhoIsTheRealYou vragen studenten Michel van Butselaar, Kasper Koller ; Linda Kortekaas en Sharon Tiller aandacht voor dit maatschappelijk probleem.

Authenticiteit in een digitaal tijdperk vol misleiding is belangrijker dan ooit, zo stellen de vier studenten. Een actuele manier om je persoonlijkheid op authentieke wijze van binnen naar buiten te brengen, is een tatoeage. Daarom hebben de studenten in samenwerking met tattoo studio Ink District in Amsterdam een campagne ontwikkeld met tijdelijke tatoeages. Hiermee vragen ze aandacht voor het probleem dat social media als Instagram creëren en willen ze jongeren stimuleren om na te denken over de vraag ‘Who is the real you?’.

Online & live-campagne

In totaal heeft de campagne 346.063 jongvolwassenen bereikt via uiteenlopende kanalen. In samenwerking met Ink District zetten de studenten een giveaway-actie op met tijdelijke tatoeages. Via social media is deze onder de aandacht gebracht. Daarnaast deelden de vier studenten op locatie bij de Business Campus (Faculteit Economie & Business) tijdelijke tatoeages uit en spraken ze andere studenten aan met de vraag ‘Who is the real you?’ en het verzoek om hun antwoord op te schrijven, om ze zo aan het denken te zetten. Deze actie leidde tot veel positieve reacties: de tijdelijke tatoeages werden direct na het invullen van het kaartje opgeplakt!

De studenten stonden even stil bij wie zij écht zijn.

Bekijk de campagne en vraag jezelf eens af:

Who is the real you?

QR code - CampagneWho is the real you?
Campagne: Who is the Real You?
Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie Commerciële Economie 24 januari 2022