Hogeschool van Amsterdam

Creative Business

Bachelor, deeltijd

MAAK VERHALEN MET IMPACT

Verhalen brengen mensen in beweging. Ze helpen gedrag veranderen. Producten verkopen. Organisaties veranderen. Verbeelden wat er nog niet is. De wereld verbeteren. Bij de Amsterdamse deeltijdopleiding Creative Business (CB), waarvan het curriculum samen met de opleiding Communicatie (CO) wordt aangeboden, leer je met zulke verhalen impact maken. Van concept tot content, van merk tot netwerk, intern en extern, online en offline. We zijn de meest volledige deeltijdopleiding van Nederland op het gebied van media en communicatie.

Accepteer de marketingcookies om deze video te zien

Wat ga je leren?

We leiden je in deeltijd op tot creatieve media- en communicatieprofessional, gespecialiseerd in het regisseren van communicatie tussen mensen en het maken van media. Je leert communicatie ontwerpen van concept tot creatie. Je krijgt diepe kennis over de werking van verschillende media. Je leert het verhaal maken dat je ziet: content, beeld, taal, code, video en audio. En je kent het verhaal erachter: concept, strategie en theorie. We bieden onderwijs dat is afgestemd op het ritme van werkende professionals. Dat volg je in Amsterdam, hart van creatief Nederland.

Lees meer over ons studieprogramma

Wat word je met de opleiding?

Vroeger werkten media- en communicatieprofessionals uitsluitend op redacties en bij communicatiebureaus. Nu vind je ze overal. Dat laat zien dat communicatie en media in deze tijd vol verandering dé tool zijn voor het maken van impact. Werk aan de winkel! Je kunt aan de slag als mediastrateeg, contentmaker, manager van merken of influencers, of als specialist op het gebied van verandering en reputatie. Door digitalisering zijn media en communicatie nauw met elkaar verbonden: reden voor CO+CB om als enige in Nederland een deeltijdopleiding te bieden gebaseerd op het curriculum van beide voltijdopleidingen.

Lees meer over de beroepsmogelijkheden

Wat zijn de toelatingseisen?

Iedereen is welkom bij de deeltijdopleiding Creative Business. Maar we verwachten ook wat van je. Je moet toegang hebben tot een bedrijf of organisatie (bijvoorbeeld het bedrijf of de organisatie waar je werkt) waar je de opdrachten van de opleiding kunt uitvoeren. We willen dat je je eigen ervaring meeneemt, dat je grondig bent, nieuwsgierig en creatief. Je bent beschikbaar op vrijdagen.

Lees meer over de toelatingseisen

Wanneer en hoe schrijf je je in?

Schrijf je bij voorkeur in voor 1 mei maar uiterlijk op 31 augustus via Studielink. Hiervoor heb je een DigiD nodig. Het aanvragen en verkrijgen van een DigiD neemt ca. 5 werkdagen in beslag. Na inschrijving ontvang je een vragenlijst over je motivatie en nodigen we je uit voor een intakegesprek.

Lees meer over het inschrijfproces
Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie