Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina
Onderzoeksresultaat

Nieuwe Aspecten van Onderzoek Instrument (NAR-T)

Instrument en workshophandleiding

Nieuwe Aspecten van Onderzoek Instrument (NAR-T)

Het opleiden van studenten in onderzoekscompetenties zoals een kritische houding denken of probleemoplossing is steeds meer een doel in het hoger onderwijs. De hier gepresenteerde instrumenten kunnen worden gebruikt om het niveau en de inhoud van onderzoeksvaardigheden te bespreken die studenten nodig hebben tijdens hun opleiding.

Video: Nieuwe Aspecten van Onderzoek Instrument

De uitleg over het instrument door onderzoeker en docent Rose Leighton.

Het integreren van onderzoek kan in verschillende vormen gebeuren, bijvoorbeeld door vakken  te laten geven door medewerkers die actief betrokken zijn bij onderzoek, of door studenten bij onderzoeksactiviteiten te betrekken. Maar het curriculum zelf is ook een belangrijke plek waar onderzoeksintegratie in de praktijk plaatsvindt.

Dit instrument beschrijft zes aspecten van onderzoek waarvan is aangetoond dat ze deel uitmaken van de curricula van het hoger onderwijs. Het maken van dit onderscheid kan nuttig zijn om je team te helpen de sterke en zwakke punten van het curriculum te benadrukken. 

Download het instrument
Download de workshophandleiding

Bespreek integratie van onderzoek en onderwijs

De onderzoeksgroep Higher Education, Research and Innovation (HERI) heeft instrumenten en workshops ontwikkeld om integratie van onderzoek en onderwijs met je team te bespreken. Dit kan helpen om te bepalen welke verandering nodig is, of hoe resultaten kunnen worden gemeten. 

Bekijk alle instrumenten en workshops hier