Nieuwe Aspecten van Onderzoek Instrument (NAR-T)
Instrument en workshophandleiding

Het opleiden van studenten in onderzoekscompetenties zoals een kritische houding denken of probleemoplossing is steeds meer een doel in het hoger onderwijs. De hier gepresenteerde instrumenten kunnen worden gebruikt om het niveau en de inhoud van onderzoeksvaardigheden te bespreken die studenten nodig hebben tijdens hun opleiding.
Video: Nieuwe Aspecten van Onderzoek Instrument
De uitleg over het instrument door onderzoeker en docent Rose Leighton.
Het integreren van onderzoek kan in verschillende vormen gebeuren, bijvoorbeeld door vakken te laten geven door medewerkers die actief betrokken zijn bij onderzoek, of door studenten bij onderzoeksactiviteiten te betrekken. Maar het curriculum zelf is ook een belangrijke plek waar onderzoeksintegratie in de praktijk plaatsvindt.
Dit instrument beschrijft zes aspecten van onderzoek waarvan is aangetoond dat ze deel uitmaken van de curricula van het hoger onderwijs. Het maken van dit onderscheid kan nuttig zijn om je team te helpen de sterke en zwakke punten van het curriculum te benadrukken.
Bespreek integratie van onderzoek en onderwijs
De onderzoeksgroep Higher Education, Research and Innovation (HERI) heeft instrumenten en workshops ontwikkeld om integratie van onderzoek en onderwijs met je team te bespreken. Dit kan helpen om te bepalen welke verandering nodig is, of hoe resultaten kunnen worden gemeten.
Bekijk alle instrumenten en workshops hier.