Omdat het aanbod van elektrische bestelwagens en vrachtauto’s snel toeneemt ligt voor ondernemers het elektrificeren van het goederenvervoer van en naar de stad voor de hand. Maar die stap roept ook allerlei vragen ...
Slim laden biedt – naar verwachting – de mogelijkheid om grote aantallen elektrische auto’s te laden op zoveel mogelijk duurzame energie uit zon en wind. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om de energievraag te ...
Voor logistieke bedrijven en fleetowners betekent de omschakeling naar elektrisch rijden een aanzienlijke extra capaciteit om de voertuigen op te laden. Om inzichtelijk te maken hoeveel ruimte er nog is op een ...
This study is the first to systematically and quantitatively explore the factors that determine the length of charging sessions at public charging stations for electric vehicles in urban areas, with particular ...
Over recent years, numbers of electric vehicles (EVs) have shown a strong growth and sales are projected to continue to grow. For facilitating charging possibilities for EVs typically two rollout strategies have been ...
Deze rapportage beschrijft de onderzoeksresultaten die de Hogeschool van Amsterdam (HvA) en de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) verkregen hebben met een grootschalig kwantitatief onderzoek onder de Amsterdamse ...
Deze publicatie presenteert de resultaten van het LEVV-LOGIC-project: een tweejarig onderzoek naar de inzet van lichte elektrische vrachtvoertuigen (LEVV’s) voor stadslogistiek. In dit project hebben de ...
Policy makers are looking for effective ways to promote the adoption of electric vehicles (EVs). Among the options is the roll-out and management of charging infrastructure to meet the EV drivers’ refuelling needs. ...
The mass adoption of Electric Vehicles (EVs) might raise pressure on the power system, especially during peak hours. Therefore, there is a need for delayed charging. However, to optimize the charging system, the ...
The Netherlands is a frontrunner in the field of public charging infrastructure, having a high number of public charging stations per electric vehicle (EV) in the world. During the early years of adoption (2012-2015) ...
Research outcomes with regard to charging behaviour and simulation of charging behaviour based on charging data of the public charging infrastructure in Amsterdam, Rotterdam, The Hague, Utrecht and the Metropolitan ...
Fast charging is usually seen as a means to facilitate long distance driving for electric vehicles and roll-out therefore often happens with corridors in mind. Due to limited charging speeds, EV drivers usually tend ...
Voor de komende jaren wordt een toename in elektrisch vervoer voorzien. Naast lichte elektrische vrachtvoertuigen betreft het elektrische bestel- en vrachtwagens met een hoger laadvermogen. Het opladen van die ...
Er is veel te doen om lange laadsessies van elektrische auto’s. Met name plug-in hybrides die voor lange tijd laadpunten bezet zouden houden en volledig elektrische auto’s van laden afhouden, zijn een doorn in het ...
With a growing number of electric vehicles (EVs) on the road and charging infrastructure investments lagging, occupation of installed charging stations is growing and available charging points for EV drivers are ...
In recent years electric mobility has gained a great deal of attention, leading to electric vehicles on the market and development of necessary charging infrastructure. Charging infrastructure is mostly enabled ...
The Amsterdam region is one of the frontrunners worldwide in stimulating the use of electric vehicles [2] [3]. Urged by air quality problems the municipality of Amsterdam has had an active role in facilitating ...
Combining electric cars with utility services seems to be a natural fit and holds the promise to tackle various mobility as well as electricity challenges at the same time.
Analyse van de verschillen in het gebruik van de zogeheten ‘demand-driven’ en strategische laadpunten. Onderzoek naar de uitrol en het gebruik van E-Laad oplaadpunten in Nederland (EN).