Deelsessie VH Congres 2024

Workshop over programma AI in Actie op congres Vereniging Hogescholen

Evenement

Op maandag 8 april organiseert de Vereniging Hogescholen het VH Congres 2024, het netwerk- en kennisevenement voor iedereen die werkt of studeert in het hbo.

Het congres heeft dit jaar een actief thema: ‘Aan de slag met Brede Welvaart’. Centraal staat de rol die het hbo heeft op het gebied van sociale cohesie, emancipatie en kansengelijkheid.

Nanda Piersma en Geert Wissink van het Centre of Expertise Applied AI van de Hogeschool van Amsterdam verzorgen een workshop over het programma AI in Actie, in samenwerking met Erik Fledderus en Mischa Mol van Hogeschool Windesheim.

Het programma AI in Actie is opgezet om het verantwoord gebruik van AI-technologieën in de praktijk te bevorderen. Dit wordt gedaan door meer AI-toepassingen, die lokaal of regionaal zijn ontwikkeld en al getest zijn, op nationale schaal te gebruiken. De praktijkgerichte aard van hbo-instellingen kan helpen bij het vergroten van de kennis over AI en helpt de samenwerkingen tussen publieke en private partijen (mkb) te bevorderen.

Datum: Maandag 8 april 2024

Tijd: 09:00 – 17:30 uur | Sessie AI in Actie 15:00 – 16:00 uur