Armoede en geldproblemen in de stad

Amsterdammers hebben relatief vaak problemen met schulden. Twee jaar terug was dat nog 30 procent van alle inwoners. Financiële problemen zijn een grote bron van stress voor zowel de mensen zelf als ook hun omgeving. Schuldenaren durven soms hun post niet meer te openen waardoor de problemen zich verder opstapelen. Schuldeisers vragen zich ondertussen af hoe ze hun geld het best kunnen innen zonder maatschappelijke problemen.

De HvA onderzoekt op welke manier schuldhulpverlening voor alle betrokken partijen het best werkt. Hoe pik je signalen op van schuldenproblematiek, en wat kun je dan het beste doen? Hoe kunnen schuldeisers het beste met klanten communiceren over schulden? En welke bevolkingsgroepen lopen het grootste risico om problemen met schulden te krijgen?

Schulden voorkomen en verhelpen. De HvA maakt er een punt van.

Gepubliceerd door  Afdeling Communicatie 6 november 2018

Roeland van Geuns