Programma Ondernemerschap

Vertel ons over jouw ondernemersgeest

20 sep 2023 12:43 | Ondernemerschap

Het is weer die tijd van het jaar dat we in de ondernemersgeest van onze studenten duiken. De GUESS-enquête, kort voor Global University Entrepreneurial Spirit Students' Survey, is er weer en we hebben jouw waardevolle input nodig!

Als de Hogeschool met de meest levendige gemeenschap van ondernemende studenten in Nederland zijn we benieuwd naar de ondernemersgeest en ervaringen van onze eigen studenten. Jouw deelname aan de GUESS-enquête zal niet alleen inzicht geven op de ondernemersgeest die bloeit binnen onze universiteit, maar ook bijdragen aan een wereldwijd begrip van studentondernemerschap. Mis deze kans niet en vul de enquête in!

Het GUESSS-project, een samenwerking tussen de Universiteit van St. Gallen en de Universiteit van Bern, is een van de grootste onderzoeksinitiatieven op het gebied van ondernemerschap. Elke 2 tot 3 jaar lanceert het project een wereldwijd onderzoek naar de ondernemende ambities en acties van studenten. Elk land staat onder toezicht van een nationaal team dat gegevens verzamelt door studenten en universiteiten in hun land uit te nodigen. In Nederland wordt deze taak uitgevoerd door de Universiteit Twente, met de Hogeschool van Amsterdam als een van de lokale partners.