Creative Media for Social Change
“Concertcultuur is erg gericht op de community. Iedereen kan daar echt zichzelf zijn”
Student Creative Business Marisha Cottington onderzocht hoe mensen gestimuleerd worden tot duurzame reiskeuzes naar concerten. Op die manier kan de verkeersdruk rond Amst...
Ruimte innemen met de Cultuurshifters
Het lectoraat Creative Media for Social Change organiseert dit jaar een serie aan workshops onder de naam: 'Creating Connections, Creating Change'. Op 20 mei vond de eers...
NIEUWE WORKSHOPSERIE: Creating Connections, Creating Change
AANMELDINGSPERIODE VERLENGD TOT 9 MEI | Diepe, authentieke verbinding is nodig voor duurzame, sociale verandering. Maar hoe faciliteer je dit? En hoe stel je jezelf open...
Luisterwijsheden dankzij HvA Kennisparade
Weekkalender vol luisterwijsheden komt voort uit de HvA Kennisparade!
BLOG: Hoe onderzoek je de rol van AI als het grotendeels onzichtbaar is?
Als lectoraat doen we, net als velen anderen, onderzoek naar AI, maar dan wel op geheel eigen wijze. Ons project “Wat als AI” is onderdeel van het NWO-gesubsidieerde ELSA...
BLOG: Groeten uit een prachtig dorp in de stad
Binnen het lectoraat Creative Media for Social Change schrijven verschillende collega's blogs over hun werkzaamheden als onderzoeker. Deze blog is geschreven door Astrid...
Impulsaankopen: hoe ‘goed doen’ een excuus wordt om meer te kopen
De meeste Nederlanders doen weleens een impulsaankoop. Wetenschappers proberen grip te krijgen op wat voor prikkels mensen hiertoe aanzetten en welke ertegen helpen. Uit...
Promotie-aankondiging Anne Moes: The Urge to Splurge
Met trots kondigen we aan dat Anne Moes, docent-onderzoeker bij het lectoraat Creative Media for Social Change aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA), op 20 februari 2025...
BLOG: Drijvend naar een duurzame toekomst
Woonboten zijn unieke drijvende huizen met een eigen karakter. Maar hoe blijven ze ook in een duurzame toekomst boven water drijven? Met deze vraag namen we een groep woo...
Save the date: docent-onderzoeker Anne Moes verdedigt haar proefschrift op 20 februari
Docent-onderzoeker Anne Moes heeft haar PhD-traject nagenoeg afgerond, want haar proefschrift rondom impulsaankopen ’The urge to splurge: Understanding the effects of med...