Centre of Expertise Applied Artificial Intelligence

Studentenraad 2023-2024

Leer de raad beter kennen

Frank

Frank van der Velde

Bachelor HBO-ICT (Software Engineering)

Mijn naam is Frank, ik ben 25 jaar en ik studeer Software Engineering. Na een korte tijd gewerkt te hebben, ben ik weer gaan studeren omdat ik graag meer wilde leren over Artificiële Intelligentie (AI). Ondertussen heb ik de minor Applied AI afgerond, waardoor ik zeker weet dat AI mijn passie is. Er zijn zoveel praktische toepassingen die het leven voor iedereen makkelijker kunnen maken.

Vooral in het afgelopen jaar zijn de praktische applicaties van AI toegenomen. Ik hoop tijdens de rest van mijn studie en een eventuele master in AI verder te kunnen groeien in dit veld. Om vooral meer te leren over de mogelijke toepassingen en ethische aspecten.

Binnen de studentenraad wil ik graag een bijdrage leveren, zodat het onderwerp AI voor iedereen beter begrijpbaar is. Daarnaast wil ik graag kennis delen hoe je je voordeel kunt doen met deze technologie.

Naomie

Naomie Lepelblad

Master Applied Artificial Intelligence

Mijn naam is Naomie en momenteel ben ik student van de master Applied Artificial Intelligence. Hiervoor heb ik mijn bachelor HBO-ICT aan de Hogeschool Windesheim behaald, waarbij ik ben afgestudeerd in de richting Software Engineering. Als afstudeerproject werkte ik aan een software product dat met de hulp van AI code kon genereren. Sinds mijn studie heb ik een grote interesse in AI en technologie.

Het is mijn doel in de studentenraad om projecten op te zetten die studenten informeren en enthousiast maken over de wereld van AI!

Amir

Amir Helmy Hammad

Bachelor HBO-ICT (Business, IT & Management)

Ik ben Amir, student Business IT & Management. Tijdens mijn studie ben ik gefascineerd geraakt door de praktische toepassingen van Artificiële Intelligentie (AI). Deze innovatieve technologie opent deuren naar talloze mogelijkheden die nog niet bij iedereen bekend zijn. Het is echter van essentieel belang om niet alleen de kansen, maar ook de bijbehorende risico's van AI te erkennen. Daarom bespreken we gezamenlijk welke koers we willen varen met deze technologie en hoe we deze op een verantwoorde wijze kunnen implementeren.

Met mijn actieve betrokkenheid in de studentenraad streef ik naar een waardevolle bijdrage aan de integratie van recente ontwikkelingen in AI binnen het onderwijs, onderzoek, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. Daarnaast zet ik me in om de kloof tussen (opkomende) docenten en digitale hulpmiddelen in het klaslokaal te verkleinen. Mijn doel is om studenten en docenten concrete handvatten te bieden, zodat zij AI op een praktische en toegankelijke manier kunnen toepassen binnen hun unieke onderwijsomgeving.

Shereen

Shereen Macnack

Bachelor Aviation

Mijn naam is Shereen Macnack en momenteel studeer ik Aviation aan de faculteit Techniek. Als student met een passie voor kunstmatige intelligentie ben ik ervan overtuigd dat ik een waardevolle bijdrage kan leveren aan de studentenraad. Mijn passie voor AI is ontstaan in de minor Data Science.

Mijn motivatie om deel uit te maken van de raad is allereerst dat ik sterk geloof in het belang van een open gesprek tussen studenten en de faculteit. Als vertegenwoordiger wil ik ervoor zorgen dat onze stemmen gehoord worden en dat onze behoeften en suggesties serieus worden genomen. Daarnaast ben ik vastbesloten om te werken aan initiatieven die de academische ervaring van onze medestudenten verbeteren, zoals het organiseren van workshops, lezingen en netwerkevenementen. Zodoende kunnen we ons begrip van AI verdiepen en onze professionele vaardigheden ontwikkelen.

Karima Nazaewa

Bachelor Commerciële Economie

Mijn naam is Karima en momenteel studeer ik Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam met afstudeerrichting Digital Marketing. Als lid van de studentenraad wil ik mijn passie voor AI en mijn visie op deze technologie inzetten om andere studenten enthousiast te maken over AI en om er zelf zoveel mogelijk over te leren. Vanuit de opleiding ben ik licht in aanraking gekomen met AI en daarna ben ik geïnteresseerd gebleven, omdat mij al snel opviel dat AI een krachtig hulpmiddel is om processen binnen bedrijven te versnellen. Binnen de zakelijke wereld verandert er veel en daarom is het naar mijn mening belangrijk om te blijven innoveren en technologieën te combineren (digital marketing en AI), om zodoende bij te dragen aan de ontwikkeling van deze wereld.

Karima

Er is nog best weinig bekend over AI, zeker onder studenten, omdat de wereld van AI vrij nieuw is. Iedere dag zijn er nieuwe integraties of toepassingen zoals DALL-E en GPT4. Er zullen alleen maar nieuwe ontwikkelingen bijkomen. Het leuke aan AI is dat het in elk werkveld toegepast kan worden, zowel in de marketing als in de zorg en in de IT. De mogelijkheden zijn eindeloos als je maar creatief genoeg bent om de technologie op een nieuwe manier toe te passen.

Hoe dan ook, door lid te zijn van de studentenraad kan ik niet alleen ontzettend leuke ervaringen opdoen (zoals het geven van workshops, gastsprekers uitnodigen of aan andere activiteiten deelnemen), maar ontmoet ik ook nieuwe medestudenten en docenten die allemaal wat willen leren over AI. Ik draag graag bij aan de gemeenschap door mijn skills in te zetten vanuit de economische invalshoek en ik kijk ernaar uit om de studentenraad te helpen om de passie over AI te verspreiden onder studenten.

Gepubliceerd door  Applied Artificial Intelligence 25 maart 2024