Centre of Expertise Applied Artificial Intelligence

Studentenraad 2022-2023

Leer de raad beter kennen

Erik

Erik Slingerland

Master Applied Artificial Intelligence

Ik ben Erik en ik studeer Applied Artificial Intelligence. Tijdens mijn bacheloropleiding Bestuurskunde kwam ik in aanraking met de mogelijkheden van AI in de praktijk. Deze nieuwe technologie brengt vele mogelijkheden met zich mee waar nog niet iedereen bewust van is. Daarnaast bestaan er ook risico’s, waardoor het belangrijk is om te bespreken wat wij van AI willen en hoe we de technologie gebruiken.

Binnen de studentenraad wil ik mij inzetten om meer mensen bewust te maken van de huidige ontwikkelingen en van de voor- en nadelen van AI. Hopelijk raken meer mensen daardoor geïnteresseerd en kunnen we bekijken wat AI aan de maatschapij kan bijdragen.

Kristo

Kristo Wind

Master Applied Artificial Intelligence

Mijn naam is Kristo en ik ben 23 jaar. Ik studeer de master Applied Artificial Intelligence en heb hiervoor de bachelor Toegepaste Wiskunde afgerond aan de HvA. Tijdens mijn bachelor kwam ik regelmatig AI tegen, dit heeft dan ook gelijk mijn aandacht getrokken. Sindsdien verdiep ik mijzelf in de technische en ethische aspecten van AI. Mijn doel binnen de studentenraad is dan ook om andere studenten kennis te laten maken met de technologie en de mogelijke bijbehorende gevolgen. Naast studenten te betrekken, is mijn doel om de relaties te versterken tussen AI gerelateerde bedrijven en de Hogeschool van Amsterdam.

Meng Jie

Master Digital Design

My name is Meng Jie (usually MJ in short), currently a student in Master of Digital Design. I graduated with a background of Journalism, more focused on the topic of data science applications and information design.

After working in Google Taiwan sales team and ASUS, PEGATRON design team as a product design manager in the field of smart home devices, I am deeply drawn to the application of AI, and how to create the best user's experiences with the progress of artificial intelligence.

As an UX designer now, I know the future relies on algorithms which cater to the needs of users in many ways. I would love to see how AI grows and helps our future become better.

Gepubliceerd door  Applied Artificial Intelligence 23 februari 2023