Centre of Expertise Urban Vitality
Dr. P.C. Huiszoon (Paul)
Hogeschool hoofddocentPaul Huiszoon is docent aan de faculteit Bewegen, Sport en Voeding. Binnen de opleiding Sportkunde - leerroute International Sports, Management and Business onderzoekt hij consumentengedrag en geeft hij les in onderzoeksmethoden. Verder coördineert Paul de onderzoeksgroep van de opleiding.
Paul haalde zijn bachelordiploma aan de Duitse Sportuniversiteit van Keulen (2011) en zijn masterdiploma Sport Management aan de Loughborough Universiteit (Engeland, 2014). Vervolgens promoveerde hij op sportmanagement aan de Universiteit van Lyon (2019). Hij presenteerde zijn onderzoek naar de invloed van sportbestuurders op de loyaliteit van toeschouwers op verschillende nationale en internationale conferenties, bij de FIFA, de UEFA en de Duitse voetbalbond.
-
Spectator loyalty towards sport organisations – the creation of truly new fan relationship management
Huiszoon, P. (2019). Spectator loyalty towards sport organisations – the creation of truly new fan relationship management. [Research external, graduation external, University of Lyon, Claude Bernard University Lyon 1]. https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-02153943
-
Sport governing bodies’ influence on non-transactional fan behaviours
Huiszoon, P., Martinent, G., & Bodet, G. (2018). Sport governing bodies’ influence on non-transactional fan behaviours. Managing Sport and Leisure, 23(1-2), 123-138. https://doi.org/10.1080/23750472.2018.1502623
-
The development of a Fan-Relationship-Management-Framework
Huiszoon, P., Martinent, G., & Bodet, G. (2017). The development of a Fan-Relationship-Management-Framework: an extended abstract. In P. Rossi (Ed.), Marketing at the confluence between entertainment and analytics. Developments in marketing science: Proceedings of the Academy of Marketing Science (pp. 841-845). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-47331-4_167