Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Afscheidssymposium Roeland van Geuns

'Vertrouwen en bestaanszekerheid: wensdroom of noodzaak?'

14 jul 2022 00:00 | Kenniscentrum Maatschappij en Recht

Het symposium 'Vertrouwen en bestaanszekerheid: wensdroom of noodzaak?' werd georganiseerd ter afscheid van onze lector Roeland van Geuns. Op donderdag 22 september vond dit even plaats in BoomChicago te Amsterdam.

Roeland van Geuns heeft in ruim 10 jaar het lectoraat Armoede Interventies ontwikkeld tot een lectoraat dat staat voor een positieve impact voor diegenen die in armoede of schulden leven. Zo heeft hij, in nauwe samenwerking met partners, het unieke en langdurige onderzoek 'Van Schulden Naar Kansen' gerealiseerd. Een onderzoek dat ons waardevolle inzichten heeft gebracht in de financiële redzaamheid van mensen. In 2019 kreeg Roeland van Geuns de Impact Award voor zijn onderzoek naar de armoede- en schuldproblematiek. Jaarlijks organiseerde hij een symposium om de verkregen kennis te delen met betrokkenen en geïnteresseerden.

Vertrouwen en bestaanszekerheid: wensdroom of noodzaak?

Om afscheid te nemen van Roeland werd dit symposium georganiseerd, maar ook om nog één keer zijn inzichten als lector te horen over vertrouwen en bestaanszekerheid. Ter gelegenheid van zijn afscheid nam Roeland van Geuns het publiek mee in een betoog over de noodzaak van vertrouwen en bestaanszekerheid om vooruitgang te boeken op het gebied van armoede en schulden.

Dit was het volledige programma van het symposium.