Logo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpaginaLogo Hogeschool van Amsterdam – link naar startpagina

(Leraar) Pedagogiek

Hier vind je alle informatie die je nodig hebt om je voor te bereiden op de vaktoets van het 21+-toelatingsonderzoek voor de opleiding (Leraar) Pedagogiek.

Inhoud

Het examen toetst op kennis, begrip en toepassing van elementaire begrippen en opvattingen uit het pedagogisch werkveld. Voor meer informatie over de wijze van vragen: zoek op taxonomie van Bloom en op de website Score(opent in nieuw venster) (deze is alleen te bezoeken met een HvA-ID).

Toetsvorm- en duur

• De toets zal op locatie worden afgenomen.
  • Je hebt 90 minuten de tijd om de toets te maken.

Voorbereiden

Je kunt je voorbereiden middels drie artikelen:

ArtikelLeren/Lezen
Samen opvoeden(opent in nieuw venster)Volledige artikel leren
Opgroeien en opvoeden(opent in nieuw venster)Hoofdstuk 2, 3 en 4 leren, overige hoofstukken lezen
Versterken van eigen kracht, van ouders en jeugdigen(opent in nieuw venster)Hoofdstuk 2, 3, 4 en 5 leren. Overige hoofdstukken lezen.

Beoordeling

Je bent geslaagd voor deze vaktoets bij minimaal een 5,5.

Wel of niet toegestane hulpmiddelen

Hulpmiddelen zijn niet toegestaan.

Contact

Vragen over het 21+- toelatingsonderzoek, de voorbereidende cursussen/trainingen of de 21+- toetsen?

06 2853 3546(opent in nieuw venster)
(10.00 - 16.30 uur, niet voor bellen of sms)
020 595 1405(opent in nieuw venster)
Werkdagen 09.30 - 13.30 uur