Career event, gastcolleges en praktijkopdrachten

Eén van de meest effectieve manieren om uw organisatie bekendheid te geven bij toekomstige stagiairs of werknemers is door een samenwerkingsverband met één van de opleidingen aan te gaan. Dit kan in de vorm van bijvoorbeeld een gastcollege of een praktijkopdracht. Het is een uitgelezen kans om studenten een kijkje in de keuken te geven van uw organisatie, en inzicht te krijgen in onder meer de activiteiten, de bedrijfsprocessen, de cultuur, en de waarden van uw organisatie.

Jaarlijks organiseren we een Career Event, waar u als werkgever alle 2e, 3e en 4e jaars studenten van de opleidingen Accountancy, Finance & Control, of Finance, Tax and Advice kunnen ontmoeten. Tijdens dit evenement kunnen studenten en werkgevers met elkaar in gesprek gaan over een stageplaats, een afstudeeropdracht of mogelijk een startersfunctie.

De verbinding met de praktijk is terug te zien in de diverse casussen van werkgevers waarmee studenten aan de slag gaan als onderdeel van een bepaald vak. Daarnaast heeft de HvA ook diverse onderzoeksprogramma's waar het bedrijfsleven een belangrijke rol speelt.

Met het aanbieden van een casus laat u de student kennismaken met de praktijk. Zij gaan aan de slag met de casus en passen hun up-to-date kennis toe. Zo ontvangt u een mogelijke oplossing voor één van de vraagstukken die in uw organisatie spelen. Praktijkopdrachten zijn ook een kans om uw organisatie onder de aandacht te brengen van talentvolle en gemotiveerde studenten, voor hun stage- en afstudeerperiodes.

Bent u een ervaren professional met vakkennis op bedrijfseconomisch, financieel, fiscaal of op accountancy gebied en wilt u een gastcollege geven? Dat kan! En wat is er mooier dan de gedrevenheid voor uw werk en vakgebied door te geven aan?

Studenten laten zich graag inspireren door verhalen uit de praktijk. Een gastcollege biedt bij uitstek de mogelijkheid om een nieuwe generatie enthousiast te maken voor uw beroep en uw bedrijf. Wie weet zit uw nieuwe collega of stagiair bij u in de zaal.

Contact

Heb je vragen of wil je meer informatie? Je kunt een bericht sturen naar ct.finance@hva.nl. We nemen spoedig contact met je op.

Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie 31 mei 2021