dr. H.M.M. van Vliet (Harry)
Lector Doorwerking Praktijkgericht OnderzoekDr. Harry van Vliet start in januari 2021 als lector bij het nieuwe lectoraat Doorwerking Praktijkgericht Onderzoek. Hij heeft ruim 13 jaar ervaring als lector. Van 2013 tot en met 2019 was hij lector Crossmedia aan de HvA, waarbij hij onder meer onderzoek deed naar digitale innovaties bij musea, mediawijsheid, festivalbeleving, mediastrategie, crowdsourcing, retail, crossmedia en het Nederlandse festivallandschap.
Daarvoor was Van Vliet lector Crossmedia Business aan de Hogeschool Utrecht (2007-2013) en wetenschappelijk directeur van het Centre Of Expertise UCreate aan de Hogeschool Utrecht. Van Vliet studeerde Psychologie en Film- en Televisiewetenschap in Utrecht en promoveerde in 1991 aan de faculteit Letteren van de Universiteit Utrecht.
-
Impact, dat ben jezelf
van Vliet, H. M. M. (2023). Impact, dat ben jezelf. Nederlands Tijdschrift voor Voeding & Diëtetiek, 78(2), 50-50.
-
Amsterdam film festival city
de Valck, M., & van Vliet, H. (2023). Amsterdam film festival city. In E. Stein, G. R. Halegoua, & B. Kredell (Eds.), The Routledge Companion to Media and the City (1 ed., pp. 120-133). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003007678
-
De Voorbeschouwing
van Vliet, H. (2022). De Voorbeschouwing: Over impact, valorisatie en doorwerking. Academische Uitgeverij Eburon,.
-
Doorwerking: opkomst en ondergang
van Vliet, H. (2022). Doorwerking: opkomst en ondergang. In Branchrapport praktijkgericht onderzoek 2021: feiten, cijfers, ontwikkelingen (2021 ed., pp. 42-44). Vereniging Hogescholen.
-
In-store interactive advertising screens
Moes, A., Fransen, M., Fennis, B., Verhagen, T., & van Vliet, H. (2022). In-store interactive advertising screens: the effect of interactivity on impulse buying explained by self-agency. Journal of Research in Interactive Marketing, 16(3), 457-474. https://doi.org/10.1108/JRIM-03-2021-0097
-
Kritische reflecties: SPRONG analyse
van Vliet, H. (2022). Kritische reflecties: SPRONG analyse: februari - mei 2022. Regieorgaan SIA.
-
Festivals & beleving
van Vliet, H. (2022). Festivals & beleving. (1 ed.) Uitgeverij Plan B.
-
Popfestivals
Dee, A., & van Vliet, H. (2021). Popfestivals. In A. Dee, & B. Schans (Eds.), 2020 poppodia + festivals in cijfers (pp. 27-28;31). Vereniging nederlandse poppodia en -festivals . https://pure.hva.nl/ws/portalfiles/portal/6759052/BKNL_CollectiveSelfie_spreads.pdf
-
Over bruggen en eilanden
van Vliet, H. (2021). Over bruggen en eilanden: Een checklist voor praktijkgericht onderzoek in de stad. Bewogen Stad, 4. https://eur01.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fwitty-beach-06bef9903.1.azurestaticapps.net%2Fover-bruggen-en-eilanden%2F&data=05%7C01%7Ch.selling%40hva.nl%7Cb100d13e546349f260df08dad770e2db%7C0907bb1e21fc476f884302d09ceb59a7%7C0%7C0%7C638059177077012087%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=QFA1RtPPdGzgLmTlArVnTTee%2B24l4vrDW5hCEIMOLxE%3D&reserved=0
-
Why do we go to festivals?
van Vliet, H. (2021). Why do we go to festivals? Hogeschool van Amsterdam.
-
University of Applied Sciences Professional Doctorate
Andriessen, D., van der Zwan, F., Vossensteyn, H., Paans, W., van Vliet, H., van der Giessen, M., Bosma, R., Brezet, H., Bakker, R., de Bruijn, E., van der Velde, W., van der Sterren, J., & Stokman, M. (2021). University of Applied Sciences Professional Doctorate: een beroepsopleiding waarin praktijkgericht onderzoek centraal staat. Vereniging Hogescholen.
-
Rapporteren over doorwerking van praktijkgericht onderzoek
van Vliet, H., Wakkee, I., Fukkink, R., Teepe, R., & van Outersterp, D. (2021). Rapporteren over doorwerking van praktijkgericht onderzoek. Hogeschool van Amsterdam.
-
In-store interactive advertising screens: the effect of interactivity on impulse buying explained by self-agency
Moes, A., van Vliet, H. M. M., Verhagen, T., Fennis, B., & Fransen, M. (2021). In-store interactive advertising screens: the effect of interactivity on impulse buying explained by self-agency. Journal of Research in Interactive Marketing. https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JRIM-03-2021-0097/full/html
-
Bringing a master narrative to its knees
van Vliet, H. H. M. (2020). Bringing a master narrative to its knees: the power of historical data on theatre patrons. Research Data Journal for the Humanities and Social Sciences, 5, 126-133. https://doi.org/10.1163/24523666-00502010
-
De tentoonstellingsmaker van de 21ste eeuw
Schrandt, B., van Vliet, H., Hallema, G., & Kuijper, A. (2019). De tentoonstellingsmaker van de 21ste eeuw: ontwerpen voor beleving. Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT). https://www.hva.nl/create-it/gedeelde-content/nieuws/nieuwsberichten/2019/09/onderzoek-helpt-tentoonstellingsmakers-met-evaluatie-van-bezoekersreacties.html
-
Festival Atlas 2018
van Vliet, H. (2019). Festival Atlas 2018: Een overzicht en analyse van het landschap van film-, food-, kunst- en muziekfestivals in Nederland in 2018. (1.1 ed.) MXStudio/Hogeschool van Amsterdam. http://www.festivalatlas.nl/bestel-of-download/
-
Festivals
van Vliet, H. (2019). Festivals. In Een collectieve selfie: beeldende kunst in cijfers (4 ed., pp. 23-25). BKNL (Beeldende Kunst Nederland). https://bknl.nl/wp/wp-content/uploads/2019/06/BKNL_CollectiveSelfie_spreads.pdf
-
Visits to major Dutch film festivals in 2018
van Vliet, H. (2019). Visits to major Dutch film festivals in 2018: 942.074 visits to 10 main Dutch film festivals in 2018. In Film Facts & Figures of the Netherlands (14 ed., pp. 31). Nederlands Filmfonds.
-
Kijkerservaring van apps bij televisieprogramma’s
van Vliet, H., Groot, W., Kuijper, A., & Hallema, G. (2019). Kijkerservaring van apps bij televisieprogramma’s: Onderzoeksrapport over kijkerservaring van de televisie apps: Nationale Wetenschaps Quiz 2016, Nationale 2016 Test, Bureau Sport Test 2016 en Opgelicht?! (1.0 ed.) Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Crossmedia. https://www.researchgate.net/publication/332321263_Kijkerservaring_van_apps_bij_Televisieprogrammas
-
Een onderzoek naar de belevingswaarde van Van Gogh Droomt
van Vliet, H., Hallema, G., Kuijper, A., & Schrandt, B. (2019). Een onderzoek naar de belevingswaarde van Van Gogh Droomt. Hogeschool van Amsterdam.
-
Wat is een festival?
van Vliet, H. (Author). (2019). Wat is een festival?. Web publication or website, Festival Atlas. https://www.festivalatlas.nl/wat-is-een-festival/
-
Data verzamelen over festivals
van Vliet, H. (Author). (2019). Data verzamelen over festivals. Web publication or website, Festival Atlas. http://www.festivalatlas.nl/data-verzamelen-over-festivals/
-
Festivaldata registreren en analyseren
van Vliet, H. (Author). (2019). Festivaldata registreren en analyseren. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam. http://www.festivalatlas.nl/festivaldata-registreren-en-analyseren/
-
Activiteiten en bezoek popfestivals
van Vliet, H. (2019). Activiteiten en bezoek popfestivals. In A. Dee, & B. Schans (Eds.), 2018 Poppodia en -festivals in cijfers (pp. 6). Vereniging nederlandse poppodia en -festivals .
-
Events & visits music festivals
van Vliet, H. (2019). Events & visits music festivals. In A. Dee, & B. Schans (Eds.), 2018 Dutch live music venues and festivals facts & figures (pp. 6). Vereniging nederlandse poppodia en -festivals .
-
The Atmosphere in Open Public Spaces
van Vliet, H. (2018). The Atmosphere in Open Public Spaces. In F. Suurenbroek, I. Nio, & M. de Waal (Eds.), Responsive public spaces: Exploring the use of interactive technology in the design of public spaces (Amsterdam University of Applied Sciences Faculty of Technology publication series). Urban Technology research programme / Faculty of Technology, Amsterdam University of Applied Sciences.
-
Resultaten Museum Catharijneconvent
Schrandt, B., Hallema, G., Kuijper, A. E., & van Vliet, H. M. M. (2018). Resultaten Museum Catharijneconvent: Magische Miniaturen. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Crossmedia. https://designingexperiencescapes.com/wp-content/uploads/2019/04/rapportage-tm21-mc-mm-hva-extern.pdf
-
Rapportage Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid
Schrandt, B., Kuijper, A. E., Hallema, G., & van Vliet, H. M. M. (2018). Rapportage Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid: Nieuws of Nonsens. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Crossmedia. https://designingexperiencescapes.com/wp-content/uploads/2019/04/rapportage-tm21-bg-non-hva-2019-extern.pdf
-
De acceptatie van interactieve spiegels en 3D scanners in de paskamer
Moes, A. (Author), & van Vliet, H. (Author). (2018). De acceptatie van interactieve spiegels en 3D scanners in de paskamer. Web publication or website, MarketingTribune. https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/weblog/2018/05/de-acceptatie-van-interactieve-spiegels-en-3d-scanners-in-de-paskamer/index.xml
-
Festival Atlas 2017
van Vliet, H. (2018). Festival Atlas 2017: food festivals: an overview and analysis of the food festival landscape in the Netherlands in 2017. MXStudio/Hogeschool van Amsterdam. http://www.festivalatlas.nl/files/FA2017-Food-UK-Web.pdf
-
Technologie redt de winkel?!
Moes, A., Verhagen, T., van Vliet, H., & Weltevreden, J. (2018). Technologie redt de winkel?! Hoe consumenten reageren op nieuwe technologie in de winkel. PublishingLab.
-
Festival Atlas 2017: film festivals
van Vliet, H. (2018). Festival Atlas 2017: film festivals: an overview and analysis of the film festival landscape in the Netherlands in 2017. Plan B Publishers. http://www.festivalatlas.nl/files/FA2017-Filmfestivals-UK-Web.pdf
-
Personalized aftermovies
van Vliet, H., Groot, W., Hallema, G., Christiaanse, E., Braakman, E., Barros, S. C., Kleinrouweler, J. W., de Keijzer, N., Zwiers, M., Elkhayami, Y., Hoffs, J., Wielaart, M., Duim, J., de Wit, J., Hekking, M., Evers, E., Golverdingen, E., Snel, N., Bergsma, P., ... Adema, L. (2018). Personalized aftermovies: eindrapport KIEM project: KIEM.CRE01.002. Hogeschool InHolland.
-
Kunstfestivals
van Vliet, H. (2018). Kunstfestivals. In Een Collectieve Selfie 3: nog beter zicht op beeldende kunst (pp. 20-22) https://bknl.nl/wp/wp-content/uploads/2018/02/BKNL_def.pdf
-
The Dutch film festival landscape: A walk-through
van Vliet, H. (2018). The Dutch film festival landscape: A walk-through. NECSUS. European Journal of Media Studies, 7(2), 263-272. https://doi.org/10.25969/mediarep/3450
-
The measurement of atmospherics
van Vliet, H. (2018). The measurement of atmospherics. Plan B.
-
Dit doen visuele aantrekkingskracht en entertainment met de klant
Moes, A. (Author), Verhagen, T. (Author), & van Vliet, H. (Author). (2017). Dit doen visuele aantrekkingskracht en entertainment met de klant. Web publication or website, RetailTrends.
-
Vrtour kan winkelbezoek stimuleren
Moes, A. (Author), & van Vliet, H. M. M. (Author). (2017). Vrtour kan winkelbezoek stimuleren. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/nieuws/vrtour-kan-winkelbezoek-stimuleren
-
Meer bezoekers naar mijn winkel
Verhagen, T., Moes, A., Weltevreden, J., van Vliet, H., & Koning, N. (2017). Meer bezoekers naar mijn winkel: winkelbezoek verhogen met innovatieve technologie. Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT).
-
Festival Atlas 2016
van Vliet, H. M. M. (2017). Festival Atlas 2016: an overview and analysis of the film, food and music festival landscape in the Netherlands in 2016. Plan B. http://www.festivalatlas.nl
-
Festival Atlas 2016
van Vliet, H. (2017). Festival Atlas 2016: een overzicht en analyse van het landschap van film-, food- en muziekfestivals in Nederland in 2016. Plan B Publishers. http://www.festivalatlas.nl
-
Festivallandschap in kaart gebracht. Zijn we al festival moe?
van Vliet, H. M. M., & Broeren-Huitenga, J. (2017). Festivallandschap in kaart gebracht. Zijn we al festival moe? Filmjaarboek 2016/2017. In Stichting Filmuitgaven (Ed.), Filmjaarboek 2016/ 2017 Amsterdam University Press. http://en.aup.nl/books/9789462986466-filmjaarboek-2016-2017.html
-
'Virtual Reality biedt kansen voor ambachtsretailer'
Moes, A. (Author), & van Vliet, H. M. M. (Author). (2017). 'Virtual Reality biedt kansen voor ambachtsretailer'. Web publication or website, MarketingTribune. https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/nieuws/2017/04/virtual-reality-biedt-kansen-voor-ambachtsretailer/
-
Experience paskamers om fysieke winkelbeleving te optimaliseren
van Vliet, H. M. M. (2017). Experience paskamers om fysieke winkelbeleving te optimaliseren. Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT). https://www.nwo.nl/projecten/kiemcre01006-0
-
Geofencing
van Vliet, H. M. M., Moes, A., Weltevreden, J. W. J., & Verhagen, T. (2017). Geofencing. Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT).
-
In store technologie vooral positief ontvangen door online shopper
Moes, A. (Author), & van Vliet, H. M. M. (Author). (2017). In store technologie vooral positief ontvangen door online shopper. Web publication or website, MarketingTribune. http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/weblog/2017/01/instore-technologie-vooral-positief-ontvangen-door-online-shopper
-
Reizen in de Tijd: evaluatie van een cultureel computerspel in het basisonderwijs
Schrandt, B., & van Vliet, H. (2017). Reizen in de Tijd: evaluatie van een cultureel computerspel in het basisonderwijs. Cultuur+Educatie, 16(47), 168-193.
-
The online appeal of the physical shop
Moes, A., & van Vliet, H. M. M. (2017). The online appeal of the physical shop. Heliyon, 3(6), 1-30. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2017.e00336
-
Virtueel omzien naar de Holocaust
Ribbens, K., Rieffe, C., van Vliet, H., Wierenga, S., & Verschure, P. (2016). Virtueel omzien naar de Holocaust: evaluatie van het gebruik van virtuele reailitet in het onderricht van de geschiedenis van Sobibór en Bergen-Belsen. Hogeschool van Amsterdam.
-
Festival Atlas 2015
van Vliet, H. (2016). Festival Atlas 2015: een overzicht en analyse van het landschap van muziekfestivals in Nederland in 2015. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Crossmedia.
-
Typisch Lowlands
Rovers, M. S. W., & van Vliet, H. M. M. (2016). Typisch Lowlands: Voorstel voor wetenschapsdeelname aan Lowlands. Hogeschool van Amsterdam, CREATE-IT Applied Research.
-
Slimme spiegels
Moes, A. (Author), & van Vliet, H. (Author). (2016). Slimme spiegels: uitkomst of zinloos?. Web publication or website, MarketingTribune. https://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/weblog/2016/01/slimme-spiegels-uitkomst-of-zinloos/index.xml
-
Spectacular ArenA Experience (SAX)
van Vliet, H. M. M., & Haaker, T. (2016). Spectacular ArenA Experience (SAX). Hogeschool van Amsterdam, CREATE-IT Applied Research.
-
The new store
van Vliet, H. M. M., & Moes, A. (2016). The new store. In J. Abraham, C. Poort, & R. Van Welie (Eds.), ShoppingTomorrow: werk aan de (web)winkel! (pp. 59-73). BBP Media.
-
ZieZo Marokko
Schrandt, B., Dessing, N., & van Vliet, H. M. M. (2016). ZieZo Marokko: reis mee met Esmaa, Fatima, Nasrdin en Yousef. Hogeschool van Amsterdam, CREATE-IT Applied Research.
-
De belevingswaarde van Musea
van Vliet, H., Schrandt, B., & Groot, W. (2015). De belevingswaarde van Musea: aanvraag voor de regeling RAAK-PUBLIEK van het Nationaal Regieorgaan Praktijkgericht Onderzoek SIA. Hogeschool van Amsterdam, CREATE-IT Applied Research.
-
The fashion retailscape: innovations in shopping
van Vliet, H., Moes, A., & Schrandt, B. (2015). The fashion retailscape: innovations in shopping. Creative Industries Publishing.
-
Business Models and the creative city: Amsterdam’s knowledge mile in the limelight
Renz, E., & van Vliet, H. (Ed.) (2015). Business Models and the creative city: Amsterdam’s knowledge mile in the limelight. Hogeschool van Amsterdam, CREATE-IT Applied Research.
-
Het effect van beacons in de ByAmfi Store gemeten, geanalyseerd en ontmaskerd
Moes, A., & van Vliet, H. (2015). Het effect van beacons in de ByAmfi Store gemeten, geanalyseerd en ontmaskerd. Hogeschool van Amsterdam, CREATE-IT Applied Research.
-
HvA onderzoekt bezoekersbeleving IJstijd
van Vliet, H. M. M., & Schrandt, B. (2015). HvA onderzoekt bezoekersbeleving IJstijd. Museumvisie, (3), 60.
-
Kansen en keuzestress
van Vliet, H., & Schrandt, B. (2015). Kansen en keuzestress: belevingswaarde en digitale media in musea. Museumpeil, 44, 26-28.
-
Onderwijsinnovatie & crowdsourcing
van Vliet, H., Ringersma, D., & Riester, J. (2015). Onderwijsinnovatie & crowdsourcing: eindverslag. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Crossmedia.
-
Virtual Tour by AMFI - VR app
van Vliet, H. (Author), & Riester, J. (Author). (2014). Virtual Tour by AMFI - VR app. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Digitale Media en Creatieve Industrie (CREATE-IT). http://www.hva.nl/create-it/gedeelde-content/publicaties/publicaties-algemeen/crossmedia/virtual-tour-byamfi.html
-
Crowdsourcing
van Vliet, H., Brussee, R., Swart, D., Hekman, E., & Rovers, M. (2014). Crowdsourcing. Centre of Expertise Creatieve Industrie.
-
The added value of business models
Vliet, H. V. (2014). The added value of business models. Hogeschool van Amsterdam, CREATE-IT Applied Research.
-
The fashion retailscape
Vliet, H. V. (2014). The fashion retailscape. Hogeschool van Amsterdam, CREATE-IT Applied Research.
-
Cross-mediascapes
van Vliet, H. (2014). Cross-mediascapes. HVA Publicaties.
-
Werken aan permanente vernieuwing van de professionele praktijk
van Vliet, H. (2013). Werken aan permanente vernieuwing van de professionele praktijk. In C. Dohmen, M. Kroon, M. Lansu, & R. Slotman (Eds.), Een beroep op kennis: op weg naar de professionele praktijk van 2023 Stichting Innovatie Alliantie.
- HvA Impuls
- Rapporteren over doorwerking PGO
- NATIONAAL PLATFORM PRAKTIJKGERICHT ONDERZOEK (NPPO)
- 3de CYCLUS AAN HET HBO
- Meer bezoekers naar mijn winkel
- NWO SMART CULTURE: KUNST EN CULTUUR
- De Tentoonstellingsmaker van de 21ste eeuw
- Meer profijt uit data
- Atelier Online/ Offline behavior
- Lectoraat Crossmedia vertegenwoordigd bij nieuwe expertgroep
- VR-Tour Sobibór
- Lectoraat Crossmedia vertegenwoordigd bij nieuwe expertgroep
- Lectoraat Crossmedia vertegenwoordigd bij nieuwe expertgroep
- Digital Museum Lab
- Digital Museum Lab
- Store Innovation Lab
- Festivalmonitor
- Platform Onderwijs Innovatie (POI)
- Interactieve Performances
- Business Models Creatieve Industrie (BMCI)
- Event Touchpoints
- Designing experience scapes (DES)
- Fashion Retail Future (FRF)
- Fashion Retail Future (FRF)
- The Future Now
- Virtuele verwachting, Fysieke beleving (VvFb)