mw. S.P.K. Goldman (Sjoukje) MSc
Docent/ PromovendusSjoukje Goldman werkt sinds september 2014 als docent onderzoeker bij het lectoraat Online Ondernemen aan de Hogeschool van Amsterdam. Ze is sinds september 2009 werkzaam als docent strategische marketing bij de opleiding Commerciële Economie.
Sjoukje heeft een master of science in marketing. Haar expertise betreft cross-border e-commerce en online consumentengedrag.
Sjoukje maakt tevens deel uit van de expertgroep Cross-border e-commerce van het landelijke onderzoeksprogramma Shopping Tomorrow.
-
Strategic orientations and digital marketing tactics in cross-border e-commerce: Comparing developed and emerging markets
Goldman, S. PK., van Herk, H., Verhagen, T., & Weltevreden, J. WJ. (2020). Strategic orientations and digital marketing tactics in cross-border e-commerce: Comparing developed and emerging markets. International small business journal. https://doi.org/10.1177/0266242620962658
-
Cross-border e-commerce
Goldman, S. P. K. (Photographer). (2020). Cross-border e-commerce: De impact van Covid-19. Web publication/site, ShoppingTomorrow.
-
Cross-border e-commerce: van Nederland naar Duitsland
Lamprecht, A. (Author), Goldman, S. (Author), Bak, A. (Author), & Bruijn, K. (Author). (2020). Cross-border e-commerce: van Nederland naar Duitsland. Web publication/site, Emerce. https://www.emerce.nl/achtergrond/cross-border-e-commerce-van-nederland-naar-duitsland
-
What drives business performance of small and medium-sized enterprises in cross-border electronic commerce?
Goldman, S., van Herk, H., Verhagen, T., & Weltevreden, J. (2018). What drives business performance of small and medium-sized enterprises in cross-border electronic commerce? a study comparing developed and emerging markets . Paper presented at EMAC 2018 Doctoral Colloquium, Glasgow, United Kingdom.
-
The state of cross-border ecommerce in Europe
de Boer, D. (Designer), Goldman, S. (Author), Weltevreden, J. (Author), Keuter, J. (Author), Bunck, P. (Author), & Witsenboer, A. (Author). (2017). The state of cross-border ecommerce in Europe. Web publication/site, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/profile/cmihva#!/vizhome/TheStateofCross-borderEcommerceinEurope/Cross-borderE-Commerce
-
Cross-border e-commerce
Goldman, S., Weltevreden, J., & Keuter, J. (2016). Cross-border e-commerce: een wereld te winnen. Twinkle Magazine, 12(9), 58-61.
-
Grenzeloos groeipotentieel
Goldman, S., Heldoorn, R., & van Herk, H. (2016). Grenzeloos groeipotentieel: waarom kopen Nederlanders bij webwinkels in het buitenland? Tijdschrift voor marketing, 50(1/2), 42-45.