Hogeschool van Amsterdam

Veelgestelde vragen

Wachtwoord wijzigen

Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd en kom nergens meer in. Wat is er aan de hand?

Waarschijnlijk is je account op slot gezet (gelockt). Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als een smartphone of tablet met het oude wachtwoord contact probeert te maken met de Exchange-server. Of je hebt misschien een typefout gemaakt bij het opgeven van het nieuwe wachtwoord op smartphone of tablet. Na 15 minuten wordt het account weer vrijgegeven. Probeer in de tussentijd de fout te vinden en te herstellen, of neem contact op met de servicedesk via 020 595 1402.

Welke eisen worden aan het wachtwoord gesteld?

https://redactie.cms.hva.nl/?1&path=/content/documents/subsites/a-z-medewerkers/nl/medewerkers-algemeen/az

Mijn account is geblokkeerd. Wat nu?

Bel de servicedesk van ICTS via 020 595 1402. 

Ik ben in het buitenland, kan ik met mijn smartphone/tablet mijn wachtwoord wijzigen?

Ja. Sluit alle applicaties en zet de synchronisatie met de Exchangeserver uit (instructie Exchange-instellingen). De verbinding met internet mag niet verbroken worden; je moet immers contact maken met accountbeheer. 

Als je meerdere mobiele apparaten hebt, zet daar dan ook de synchronisatie uit of zet ze in de vliegtuigstand.

Dan log je in op Accountbeheer en wijzig je je wachtwoord. Vervolgens wijzig je het wachtwoord op je tablet/smartphone in de instellingen van Exchange. Daarna kun je de  synchronisatie weer aanzetten. Wijzig ook de wachtwoorden op de andere mobiele apparaten voordat je de communicatie weer aanzet.

Mocht je account geblokkeerd raken, wijzig dan toch de wachtwoorden van het Exchange-account en wacht 15 minuten. Dan wordt de blokkade opgeheven en moet je weer data kunnen ontvangen.

Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, maar ik heb niet al mijn mobiele apparaten die met Exchange communiceren bij de hand. Is dat een probleem?

Het risico bestaat dat een apparaat waarin het oude wachtwoord nog is opgeslagen steeds probeert om contact te maken met de Exchange-server en dat daardoor je account wordt geblokkeerd (na 50 mislukte pogingen). Zo’n blokkade duurt 15 minuten, maar als er daarna weer 50 mislukte pogingen worden gedaan wordt het account weer gelockt.

Als dit gebeurt moet u het mobiele apparaat dat de locks veroorzaakt (laten) uitzetten, en wanneer u daar gelegenheid voor heeft moet u bij de instellingen van het Exchange-account het nieuwe wachtwoord opgeven. Daarna kan het apparaat weer contact maken met de server en wordt je account niet meer gelockt.

Gepubliceerd door  ICT Services 26 januari 2018