Spoed-, gast-, inzet- en speciale accounts

Wanneer je in loondienst komt bij de HvA, of wordt ingehuurd door de HvA, ontvang je een HvA-ID. Een HvA-ID kan ook al worden aangevraagd wanneer nog niet alle dienstbetrekking gegevens bekend zijn. Je kunt een spoed-, gast, of inzetaccount aanvragen via je leidinggevende of HR-contactpersoon. Een speciaal account, of extra rechten op je HvA-ID, vraag je aan via je ICT-contactpersoon.

Spoedaanvragen voor HVA-ID

Spoedaanvragen voor een HvA-ID voor personeel in loondienst (PID) en voor personeel-niet-in-dienst (PNID) kunnen gedaan worden als je leidinggevende, DSPM ondersteuner of HR-medewerker bent. In het DSPM vul je de Basisregistratie in (onder de tab 'Mijn team', 'Ondersteuner' of 'HR', resp.). De medewerker ontvangt het HvA-ID direct na de verwerking op het privé-e-mailadres en kan daarmee meteen aan de slag. Vervolgens voltooi je de aanvraag met het DSPM proces Aanstelling PID of Registratie PNID.

Gastaccount


Met een account "Gast/Voorziening" kunnen bezoekers (bijvoorbeeld vrijwilligers, gepensioneerde medewerkers of gastsprekers) inloggen op het HvA-netwerk, waardoor ze kunnen printen en toegang hebben tot omgevingen als MijnHvA. Heeft je gast alleen toegang tot het internet nodig, dan kun je jouw gast toegang verlenen tot het draadloze netwerk 'eduroam'. Gasten worden niet verloond of gefactureerd.
Je kunt een gastaccount aanvragen via de HR-afdeling van je faculteit of dienst. In het DSPM vul je de Basisregistratie in op de categorie "PNID Gast/Voorziening". Vervolgens voltooi je de aanvraag met het proces Registratie PNID.

Inzetaccount


UvA medewerkers bij de gemeenschappelijke diensten (Administratief Centrum, ICT Services, Facility Services) kunnen een inzetaccount krijgen, zodat zij ook werkzaamheden voor de HvA kunnen verrichten. Deze aanvragen worden gedaan door de leidinggevende, DSPM ondersteuner of HR-medewerker. Via het DSPM vul je de Basisregistratie in op de categorie "PNID UvA-inzet". Bij deze accounts voer je onder privé emailadres het UvA werk-e-mailadres in, zodat er geen dubbele werk-e-mailadressen aangemaakt worden. Inzetaccounts voltooi je vervolgens met een proces Registratie PNID. UvA-inzet accounts worden niet verloond of gefactureerd.

Overige accounts

De ICT- contactpersoon van een faculteit of andere eenheid kan speciale accounts aanvragen, het gaat dan om een tijdelijk HvA-ID voor een open dag, een test account of een service account. Deze accounts zijn via Topdesk aan te vragen.

Extra rechten aanvragen HvA-ID

Medewerkers kunnen (extra) toegang krijgen tot andere afdelingen. Daarmee kunnen zij bijvoorbeeld aan de e-maillijst van die afdeling worden toegevoegd.

Het is daarnaast mogelijk om medewerkers of gasten een zogeheten SIS-profiel te geven, zodat zij extra rechten in het studenteninformatiesysteem SIS krijgen.

Gepubliceerd door  ICT Services 28 augustus 2023