Studieprogramma

Creative Business

Bij Creative Business krijg je een uniek onderwijsprogramma: binnen het stonesmodel stippel jij je eigen studieroute uit. Het curriculum bestaat naast twee verplichte stages en het afstuderen uit modules van 15 en 30 studiepunten: stones en challenges. Jij kiest zelf welke stones en challenges je volgt! Iedere stone draagt bij aan jouw ontwikkeling op het gebied van kennis, vaardigheden, reflectie en onderzoek. Gedurende je studie doorloop je drie niveaus: Niveau 1 bereik je na het eerste jaar; Niveau 2 na jaar 2 en Niveau 3 na je afstuderen. Tijdens de vierjarige opleiding heb je een coach die je intensief begeleid en je door alle keuzemomenten heen loodst. Het studieprogramma is daarmee geschikt voor uiteenlopende studenten die wel eenzelfde doel voor ogen hebben: hun talenten ontwikkelen op het gebied van communicatie en media.

Accepteer de marketingcookies om deze video te zien

Welke impact ga jij maken? Stippel het zelf uit met behulp van onze CO+CB studieroutekaart !

JAAR 1

Propedeuse, Niveau 1

In het eerste jaar maak je kennis met de basis van het creative business vakgebied en de wijze waarop media ingezet kan worden om een verhaal te vertellen. Je volgt 4 (verplichte) stones, van elk 15 ects (studiepunten). Dit zijn dezelfde stones als jaar 1 van Communicatie.

In iedere stone staat een beroepsvraagstuk centraal. Door te werken naar de oplossing van dat vraagstuk verwerf je kennis over de werking van media en communicatie. Daarbij werk je met echte opdrachtgevers. De centrale thema’s in de propedeuse zijn: het neerzetten van een merk, de rol van media in het vertellen van verhalen, de rol van media en communicatie in maatschappelijke vraagstukken en de toekomst van media en communicatie. Benieuwd naar wat de stones in het eerste jaar precies inhouden? Check de studieroutekaart .

In het eerste studiejaar moet je bij de HvA 60 studiepunten halen. Haal je minder dan 45 studiepunten, dan geeft de HvA je een afwijzend bindend studieadvies (BSA). Dit betekent dat je niet verder kunt gaan met de opleiding. Lees hierover meer op de pagina Studielast.

JAAR 2

Niveau 2

In de loop van het eerste jaar ga je een eigen leerroute kiezen, vanaf Niveau 2 volg je de door jou gekozen stones. Ga je helemaal voor Creative Business? Dan kies je voor stones die horen bij niveau 2 van de impactgebieden van Ceative Business. Als Communicatie je toch ook aanspreekt kan je kiezen voor stones die horen bij de impactgebieden van Communicatie. Je kunt ook stones kiezen uit de gedeelde impactgebieden. Deze keuzes maak je samen met je coach, zodat je de leerroute kiest die het beste bij jou past. Je vindt alle stones op niveau 2 in de studieroutekaart van CO+CB .

Aan het einde van niveau 2 loop je een stage van 10 weken. Daarnaast toetsen we jouw ontwikkeling in de vorm van een tussenassessment als afsluiting van niveau 2. Daar worden alle eindkwalificaties op tussenniveau in samenhang getoetst aan de hand van bewijsstukken.

JAAR 3 EN 4

Niveau 3

Voor niveau 3 kies je weer zelf de stones die jij wil volgens en die goed aansluiten bij jouw persoonlijke studieroute, ook nu weer in goed overleg met je coach. Nu wordt je definitieve leerroute goed zichtbaar. Heb je je echt gericht op Creative Business of Communicatie, of heb je voor een brede route gekozen? Op niveau 3 kun je ook kiezen voor stones in de vorm van een challenge van 30 studiepunten. Dit is een specifieke onderwijsvorm waarbij we werken aan een complex vraagstuk dat vanuit verschillende disciplines benaderd wordt. Alle stones en challenges van niveau 3 vind je terug in de studieroutekaart van CO+CB .

Afstuderen

Tijdens het afstuderen haal je nog één keer het allerbeste uit jezelf. Je hebt alle eindkwalificaties behaald tijdens je eindassessment en nu mag je knallen in een beroepsrol en onderwerp waarin jij talentvol bent.

Studie in cijfers

Een goede voorbereiding op je studiekeuze is belangrijk. Het schema 'Studie in cijfers' helpt je om een passende en objectieve keuze te maken. Waar mogelijk vind je naast het cijfer van de HvA-opleiding ook de landelijke score. Zo krijg je op een snelle en herkenbare manier een beeld van de opleiding. Voor meer informatie: zie de toelichting (pdf).

Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie 13 april 2022