Hogeschool van Amsterdam

Communicatie

Bachelor, voltijd

De merkmakers van de toekomst

Amsterdam is dé plek waar merken ontstaan en waar ze zich ontwikkelen. Om als merk te kunnen groeien, heb je communicatiespecialisten nodig. Creatieve denkers en doeners. Nieuwsgierige mensen die het leuk vinden om te ontdekken wat de doelgroep beweegt en die in staat zijn om een merkverhaal neer te zetten.

Als Amsterdamse communicatieopleiding - middenin de broedplaats van zoveel mooie bedrijven en bureaus - stomen wij de nieuwe generatie merkmakers klaar voor de toekomst. Jonge, ambitieuze mensen die meebouwen aan pakkende merkverhalen en zo helpen om de koers van een bedrijf te bepalen. In Amsterdam, maar ook (ver) daarbuiten.

Denk je erover om Communicatie te studeren? Kom alles te weten over de opleiding Communicatie tijdens de open dag of meld je gelijk aan voor Unlocked op 20 maart: hét studiekeuze-event waarbij topmerken voor één keertje hun deuren openen voor toekomstige studenten en je alle ins en outs van hun merk laten zien. Zo ervaar je zelf welke verschillende en uitdagende rollen er zijn binnen het communicatievakgebied. En ontdek je of de HvA-opleiding Communicatie echt iets voor jou is.

Accepteer de marketingcookies om deze video te zien

De 4-jarige bacheloropleiding Communicatie leidt je op tot de allround communicatieprofessional van vandaag én morgen. Tijdens de praktijkgerichte opleiding Communicatie krijg je de nodige theorie en werk je veel in projecten. Je krijgt gastcolleges en werkt samen met diverse bedrijven. Je leert alles over merken, organisaties, communicatiestrategieën en het maken en inzetten van middelen en media op een innovatieve en creatieve wijze.

Lees meer

Deze opleiding biedt studenten gemiddeld 16 contacturen per week in het eerste studiejaar. Een studiejaar bevat 42 lesweken. De contacttijd bij de opleiding bestaat uit hoor- en werkcolleges, projectbegeleiding en studiebegeleiding. Een contactuur wordt uitgedrukt in onderwijsuren van 50 minuten. Naast de contacttijd besteed je ca. 24 uren alleen of met mede- studenten aan projecten en onderzoeken, maak je opdrachten en bereid je je voor op lessen en tentamens door middel van zelfstudie.

Lees meer

Als afgestudeerde van de opleiding Communicatie kun je in veel branches terecht. Je gaat bijvoorbeeld werken op de communicatieafdeling van Heineken, Ahold, KLM of Tommy Hilfiger. Of je kiest voor een non-profitorganisatie of gemeente. Maar je kunt net zo goed aan de slag bij een reclamebureau waar grote merken jouw klanten zijn.

Lees meer

Je wordt tot deze studie toegelaten als je in het bezit bent van een havo-, vwo- of mbo-4-diploma. Voor het havo-profiel Cultuur en Maatschappij geldt dat het vak Wiskunde A of B een nadere vooropleidingseis is.

Lees meer

Schrijf je uiterlijk op 1 mei in via Studielink. Hiervoor heb je een DigiD nodig. Het aanvragen en verkrijgen van een DigiD neemt ca. 5 werkdagen in beslag. Na inschrijving is het verplicht om deel te nemen aan een studiekeuzecheck (www.hva.nl/skc). Je wordt hiervoor door de opleiding uitgenodigd en krijgt een studiekeuzeadvies.

Lees meer
Accepteer de marketingcookies om deze video te zien
Gepubliceerd door  Faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie