Kenniscentrum Maatschappij en Recht
R.A. Koetsenruijter (Rosa) MSc
OnderzoekerRosa Koetsenruijter is onderzoeker bij het lectoraat Youth Spot en het lectoraat Coördinatie Grootstedelijke Vraagstukken. Ze studeerde Sociale Geografie en Planologie en Urban Studies aan de Universiteit van Amsterdam. Door haar studies en als geboren en getogen Amsterdammer liggen haar academische interesses bij stedelijke ontwikkelingen variërend van klimaatproblematiek, de cultuursector, de participatiesamenleving tot (jeugd)criminaliteit. In al deze thema’s stelt zij constant de waarom vraag en is daarin op zoek naar praktische antwoorden die de maatschappij kunnen dienen.
Binnen het lectoraat Youth Spot is Rosa betrokken bij het project ‘Jongerenwerk in de online leefwereld van jongeren’, ‘Jongerenwerk op School’ en ‘Youngsterdam’. Daarnaast werkte zij bij het lectoraat Coördinatie Grootstedelijke Vraagstukken en het Centre of Expertise Urban Governance and Social Innovation aan de projecten ‘Resilio’ en ‘Red Flags’. Momenteel is zij daar projectleider van het ‘Bajeskwartier’ project.
-
Preventie van Jonge Aanwas door Jongerenwerk en Straathoekwerk: Samenwerken aan Positieve Veiligheid
Koetsenruijter, R., Tuncay, B., Manders, W., & Sieckelinck, S. (2024). Preventie van Jonge Aanwas door Jongerenwerk en Straathoekwerk: Samenwerken aan Positieve Veiligheid: Literatuuronderzoek. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Youth Spot.
-
Jongerenwerk op 9 Nijmeegse VO-scholen
Sieckelinck, S., Koetsenruijter, R. A., & Mamahit, S. D. (2024). Jongerenwerk op 9 Nijmeegse VO-scholen: een onderzoek naar implementatie, meerwaarde en versterking.
-
Jongerenwerk op drie Arnhemse VO-scholen
Sieckelinck, S., Koetsenruijter, R. A., & Manders, W. A. (2024). Jongerenwerk op drie Arnhemse VO-scholen: een onderzoek naar implementatie, doelrealisatie en versterking.
-
Twee jaar jongerenwerk op Amsterdamse scholen: een onderzoek naar implementatie, doelrealisatie en versterking
van Dijk, T., Koetsenruijter, R., & Sieckelinck, S. (2023). Twee jaar jongerenwerk op Amsterdamse scholen: een onderzoek naar implementatie, doelrealisatie en versterking. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Youth Spot. https://www.hva.nl/binaries/content/assets/subsites/kc-mr/lectoraat-ys/eindrapportage-bv150223-2_rkss.pdf?1676549565928
-
Echt zijn in de online leefwereld
Todorović, D., Koetsenruijter, R., Manders, W., & Sieckelinck, S. (2023). Echt zijn in de online leefwereld: Een handreiking voor jongerenwerkers. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Youth Spot.
-
Jongerenwerk in school
van Dijk, T., Koetsenruijter, R., & Sieckelinck, S. (2022). Jongerenwerk in school. Poster session presented at AKMI Posterpresentaties.
-
Gezondheid in het DNA van een wijk
Heijsman, A., Reuver, J., Koetsenruijter, R., & den Broeder, L. (2022). Gezondheid in het DNA van een wijk: gezondheid en gezonde leefomgeving als integraal ontwerpprincipe in gebiedsontwikkeling. Hogeschool van Amsterdam, Urban Vitality.
-
Learning lab in Dutch youth work
Koetsenruijter, R. A., & Hilverdink, L. J. (2022). Learning lab in Dutch youth work: using open badges in the youth organizing method. Poster session presented at ECSWR, Amsterdam.