Kenniscentrum faculteit Digitale Media & Creatieve Industrie

Create an experience! The Game

Project

"Create an experience! The Game" is een kleinschalig onderwijsinitiatief uit 2018 waarbij een tool in de vorm van een fysiek spel wordt ontwikkeld. Het doel is een tool te ontwikkelen waarbij studenten structureel kunnen nadenken over de beleving die ze willen aanbieden in een expositie.

Aangezien ‘exposeren’ een steeds belangrijkere plek krijgt binnen de HvA, wordt de tool ontwikkeld met als doel:

1. elementen kenbaar maken waar men over moet nadenken als je een beleving wil creëren (gebaseerd op literatuuronderzoek en best-practices
  2. facts overbrengen over effecten van deze elementen op beleving (in bijv retail en musea)
  3. vragen per kaartje die studenten moeten aanzetten om na te denken over de gevolgen van de inzet van de gekozen elementen op het gebied van marketing, ethiek, begroting, etc.

Kleinschalig onderwijsinistiatief

In het studiejaar 2018 was er €10.000 beschikbaar om te experimenteren met kleinschalige onderwijsinitiatieven. Per kleinschalige onderwijsinitiatief kan een maximum van €1500 beschikbaar gesteld worden. Het initiatief moest een vernieuwend idee zijn die het onderwijs van onze faculteit een innoverende boost geeft.

4 februari 2022

Project Info