HvA in de Stad

Overhandiging sleutel Jakoba Mulderhuis

22 apr 2022 09:00 | Afdeling Communicatie

Op woensdagmiddag 20 april 2022 heeft Rens Pollinder van Visser & Smit Bouw de sleutel van het Jakoba Mulderhuis (JMH) overgedragen aan Hans Wichers-Schreur, directeur Vastgoed en Huisvestingsbeleid van de Hogeschool van Amsterdam.

Voor de faculteit Techniek is de de start van een nieuwe fase, de verhuizing naar het nieuwe pand op de Amstelcampus aan de Wibautstraat.

Creating Tomorrow

De verhuizing is méér dan alleen het betrekken van een nieuw gebouw. Het JMH is mede ontworpen op basis van de onderwijs- en onderzoeksvisie zoals die het afgelopen decennium door de HvA en specifiek door de FT is ontwikkeld en toont daarmee het ‘Creating Tomorrow’ van de HvA. Het resultaat is een gebouw met een open karakter waar direct zichtbaar is wat onder andere techniek te bieden heeft, en waar onderwijs, onderzoek en samenleving elkaar – letterlijk en figuurlijk – makkelijk vinden.

Ambitie

Dit sluit aan bij aan de ambitie van de HvA om meer samen te werken met ondernemers en organisaties in de metropoolregio Amsterdam. Het gebouw biedt studenten van de verschillende faculteiten op de Amstelcampus een aantrekkelijke en rijke leeromgeving, en nodigt de buitenwereld uit om eens binnen te komen kijken.