Diederik Gommers feliciteert afgestudeerde toegepast psychologen

2 jun 2021 15:18 | Faculteit Maatschappij en Recht

Een diploma-uitreiking op locatie was nog niet mogelijk, maar via een videoverbinding werden de 40 afgestudeerden van de opleiding Toegepaste Psychologie van de Hogeschool van Amsterdam toch op een mooie manier in het zonnetje gezet. Niemand minder dan Diederik Gommers sprak de studenten en hun familie toe.

“Jullie zijn nu toegepast psychologen en dat betekent dat jullie mensen willen helpen. Jullie zorgen ervoor dat de samenleving sterker wordt,” sprak de inmiddels beroemde intensivist van het Erasmus MC in Rotterdam de studenten toe.

Vanuit de HvA-locatie in het Wibauthuis maakte de opleiding Toegepaste Psychologie er een diplomafeestje van. Studenten Jolijn de Vries en Quirine Engel trapten samen met docent Michel Wagemans de uitreiking af, waarna Diederik Gommers in een videoboodschap de afgestudeerden persoonlijk toesprak.

“Afstuderen in deze gekke tijd is echt bijzonder,” benadrukte Gommers bij de afgestudeerden. “We hebben veel moeten laten. Ons leven is totaal veranderd. Als het je dan ook nog lukt om af te studeren, dan vind ik dat erg knap.”

Gommers keek terug op een jaar dat zowel fysiek als mentaal heel veel impact heeft gehad op mensen. “Je wilt niet weten wat het soms gedaan heeft met mensen. Voor een grote groep mensen heeft dit jaar een enorme indruk achtergelaten. Ze moeten dat verwerken en daar gaan jullie een belangrijke rol in spelen.”

De afgestudeerden van de opleiding Toegepaste Psychologie kunnen dus aan de bak. De uitreiking op 27 mei is overigens nog niet helemaal het slotakkoord van hun opleiding. De studenten komen nog naar de HvA toe om persoonlijk hun getuigschrift Bachelor of Science op te halen.

Wat doet een toegepast psycholoog?

Toegepast psychologen gaan aan de slag in uiteenlopende functies waarbij sprake is van gedrag en gedragsbeïnvloeding, zoals loopbaanbegeleider, marktonderzoeker of trainer.

Toegepaste Psychologie aan de HvA volg je middenin Amsterdam: een dynamische en multiculturele stad. Tijdens je opleiding kom je regelmatig in contact met het Amsterdamse werkveld. Je past de ervaring die je opdoet in de praktijk steeds toe in je opleiding. Zo sta je continu in verbinding met actuele thema’s en het leven in de stad.

Wil je weten of de opleiding Toegepaste Psychologie bij je past? Kom dan kennismaken op een van onze open dagen. Of ervaar alvast hoe een dag als student Toegepaste Psychologie eruit ziet en kom proefstuderen!