Charlotte Bierens

Testimonial

Als alumnus van de HvA vind ik het leuk om via dit project met eerstejaarsstudenten verbonden te blijven met mijn opleiding. Vroeger vond ik het als student lastig om een blik op het werkveld te krijgen, wij bieden studenten nu die leerzame kans.

Voor Jimmy Joy is de frisse blik van studenten een meerwaarde. Zij kijken weer anders dan wij en horen tot onze doelgroep.

Charlotte Bierens - R&D en kwaliteitsmanager - Jimmy Joy

Voor dit eerste project hebben de studenten goede smaken bedacht voor de shakes, ze denken absoluut verder dan de basissmaken. Die sluiten ook goed aan bij de markt, de appel-kaneelsmaak waren we net zelf aan het maken. Voor Jimmy Joy is de frisse blik van studenten een meerwaarde. Zij kijken weer anders dan wij en horen tot onze doelgroep.

Met onze duurzame, betaalbare en makkelijke voeding richten we ons op mensen tussen de 20-30 jaar, vaak studenten, en mensen van 35-40 jaar met een fulltimebaan. Naast actueel wetenschappelijk onderzoek volgen we de laatste trends. Die zijn van grote invloed op ons bedrijf. Zo maakten we door de coronapandemie een enorme groei door, in 2020 met 63% en in 2021 met 26%.

De samenwerking met de HvA is heel goed bevallen. We kozen voor dit eerste project voor een relatief eenvoudige onderzoeksvraag omdat we eerst wilden zien hoeveel tijd het ons zou kosten. In de praktijk is gebleken dat door afspraken met de docent de tijdsinspanning goed is te managen. Komend semester gaan we daarom met een volgend project met studenten aan de slag en vragen we ze om een nieuwe productsoort te bedenken. Daarbij hopen we natuurlijk op interessante out of the box-ideeën en innoverende producten!