Studenten ontwerpen 'Nike by you x HvA' sneaker

26 mrt 2021 17:53 | Faculteit Business en Economie

Nike heeft drie studenten van de minor Ondernemerschap geselecteerd voor een bijzondere samenwerking: ze mogen onder begeleiding van Patta-oprichter Edson Sabajo de 'Nike by you x HvA' sneaker ontwerpen. Dit werd op 26 maart via een live stream onthuld tijdens de jaarlijkse Nike Air Max Day.

Het designproces gaat een maand duren, waarin de studenten worden gevolgd tijdens het proces. De sneaker is vanaf 26 april te koop via Nike's SNKRS app en wordt onthuld in de University Store op de Amstelcampus.

De minor Ondernemerschap werkt al langer samen met Patta, partner van Nike. De door Nike geselecteerde studenten worden vanuit de minor gecoacht door onder anderen Edson Sabajo. De onthulling vond plaats tijdens Air Max Day, dat wereldwijd ieder jaar op 26 maart plaatsvindt. Op deze dag in 1987 kwam de allereerste Nike Air Max uit.