Tune In - Jouw vliegende start aan de HvA

29 mrt 2023 13:23 | Studentenzaken

Tune In is een driedaags evenement van de HvA voor aankomende studenten die als eerste uit hun gezin gaan studeren. Tune In vindt plaats van 23 tot en met 25 augustus 2023.

Leerlingen en mbo-studenten die als eerste uit hun gezin aan naar het hoger onderwijs gaan, kunnen obstakels ervaren doordat zij minder bekend zijn met de formele en informele regels en de sociale codes op het hbo. Ook hebben zij soms meer moeite met impliciete verwachtingen van docenten. Meedoen aan Tune In geeft deze studenten een voorsprong.

Door het volgen van het Tune In-programma:

• Weet je beter hoe en waar je hulp kunt vinden bij het studeren
  • Voel je je meer op je gemak om naar het hbo te gaan
  • En kun je makkelijker contact leggen met medestudenten en docenten/begeleiders

Tune In duurt van woensdag 23 tot en met vrijdag 25 augustus.

Het programma bestaat uit:

• inspirerende sprekers en rolmodellen
  • workshops en trainingen over hbo-vaardigheden,
  • het leren kennen van medestudenten, ouderejaarsstudenten en docenten

Het programma is iedere dag ongeveer van 10 tot 16 uur. Iedere dag is er een ander programma. Meedoen aan Tune In is gratis en tijdens de dagen krijg je een gratis lunch. Aan het einde van dag 3 ontvang je een certificaat als bewijs van deelname.

USC 1