Nieuw: Hulpmiddelen bij Profielwerkstuk

10 okt 2022 12:16 | Studentenzaken

De HvA heeft online hulpmiddelen ontwikkeld waar havisten gebruik van kunnen maken bij het maken van het profielwerkstuk. Uiteraard ook te gebruiken door mbo-studenten, bijvoorbeeld in het keuzedeel ‘voorbereiding hbo’.

Op deze manier maken zij op een praktische manier kennis met onderzoek doen in het hbo en wat er op het hbo van hen verwacht wordt.

De nieuwe hulpmiddelen zijn toegevoegd aan de pagina Studievaardigheden op hva.nl/scholen.

Online cursus Onderzoeken in het hbo

Met de online cursus Onderzoeken in het hbo kunnen havisten en mbo’ers op een praktische manier kennismaken met onderzoek doen in het hbo. De cursus bestaat uit losse modules die de leerling/student zelfstandig kan doorlopen. De cursus bevat uitleg over de stappen in onderzoek doen met korte video’s, interactieve opdrachten met feedback en linkjes naar handige hulpbronnen.
Online cursus Onderzoeken in het hbo

Open Bronnenoverzicht

Het open bronnenoverzicht van de HvA-bibliotheek is handig voor leerlingen die werken aan hun profielwerkstuk. Met het open bronnenoverzicht kunnen ze alvast oefenen met zoeken naar geschikte bronnen.
Open bronnenoverzicht HvA-bibliotheek