Mbo'ers zonder diploma in 2022 toch van start aan de HvA

9 mei 2022 15:40 | Studentenzaken

Mbo-studenten die een inschrijfverzoek hebben ingediend maar vóór 1 september nog niet in het bezit zijn van een mbo-diploma kunnen in september alsnog starten met een hbo-opleiding aan de Hogeschool van Amsterdam, als zij in het bezit zijn van een positief afrondingsadvies van hun mbo-opleiding.

Door de maatregelen rond het coronavirus zullen sommige laatstejaars mbo-studenten te maken hebben met een kleine studievertraging, of lukt het niet om alle studieonderdelen van hun opleiding op tijd af te ronden. Deze studenten ontvangen dan geen mbo-diploma aan het einde van dit schooljaar. Maar met een positief afrondingsadvies van hun mbo-opleiding kunnen zij alsnog in september starten met een hbo-opleiding aan de Hogeschool van Amsterdam.

Positief afrondingsadvies aanvragen/indienen

Mbo-studenten die een inschrijfverzoek hebben ingediend voor een hbo-opleiding aan de HvA maar niet voor 1 september in het bezit zijn van een mbo-diploma moeten zelf contact opnemen met hun mbo-opleiding. De mbo-opleiding beoordeelt of de student in aanmerking komt voor een positief afrondingsadvies op basis van een kleine studievertraging. Als de student dit positieve afrondingsadvies heeft ontvangen, dan levert die het zo spoedig mogelijk (uiterlijk op 15 augustus 2022) in bij de Centrale Studentenadministratie (CSA) van de HvA via www.hva.nl/upload.

Studieplan

Na ontvangst van het afrondingsadvies neemt een begeleider van de HvA contact op met de student. Samen stellen zij een studieplan op, dat de student in staat stelt om het mbo-diploma te halen vóór 31 december 2022 én vakken te volgen op de nieuwe hbo-opleiding.

Deel deze informatie met jouw studenten

Deze informatie is ook beschikbaar voor mbo-studenten, via hva.nl/mbo. Deel deze pagina met jouw studenten:

Vragen?

• Vragen over de deadline? Neem contact op met CSA via 020-5951401 (werkdagen 08.30u -17.30u) of via het digitaal servicepunt.