Geüpdatet: Open dag december alleen online

18 nov 2021 14:12 | Studentenzaken

Op dinsdagavond 7 december kunnen studiekiezers bij ons terecht voor een online open dag. De fysieke open dag op zaterdag 11 december gaat helaas niet door.

Update 3 december 2021:

De open dag op 11 december gaat helaas niet door

Gezien de huidige omstandigheden rond de coronapandemie vinden we het niet verantwoord om nu een collectieve kennismaking op locatie te laten plaatsvinden. Iedereen die zich al voor de open dagen had ingeschreven heeft hierover bericht ontvangen.

We hadden graag bezoekers willen ontvangen op 11 december en zijn teleurgesteld dat het nu niet kan. We blijven kijken of er andere mogelijkheden zijn om, in kleiner verband, kennis te maken met studiekiezers. Als dit mogelijk blijkt dan nodigen we iedereen die zich had aangemeld voor de open dag op 11 december daar apart voor uit.

Open dag december

• Online open dag, dinsdag 7 december 2021 van 17.00 tot 21.00

Tijdens de online open dag (dinsdagavond 7 december) krijgen studiekiezers uitleg over hoe een opleiding is opgebouwd en kunnen ze opleidingen met elkaar vergelijken. Een studiekiezer meldt zich via hva.nl/opendag aan voor de online open dag. Ze kunnen bij het aanmelden zelf een programma samenstellen en kiezen daarbij zelf wat ze willen doen.

Terugblik open dagen oktober

Op dinsdagavond 26 oktober en zaterdag 30 oktober vonden de eerste open dagen van dit studiejaar plaats. Op de 26e konden studiekiezers online oriënteren en op de 30e kennismaken op locatie. Na afloop heeft een evaluatie plaatsgevonden, waaruit blijkt dat zowel het online deel als het kennismaken op locatie goed is bevallen bij de bezoekende scholieren/studenten.

De meeste open dag bezoekers gaven aan dat de combinatie van online aanbod (opleidingspresentaties en chatsessies) en kennismaken op locatie goed heeft geholpen bij het zetten van stappen in hun studiekeuze. ‘Ik heb veel dingen geleerd over de opleiding’, ‘duidelijke presentatie’ en ‘erg vrolijk en informatief, alles werd uitgelegd met voorbeelden’, zijn enkele reacties. Na het kennismaken op locatie zeggen studiekiezers: ‘ik heb een beter beeld gekregen van de studie en gekeken of ik me thuis voel op deze locatie’ en ‘ik heb meer een indruk gekregen over de inhoud van de studie en de docenten waarvan je les krijgt’. Een redelijk aantal studiekiezers geeft aan te zijn gaan twijfelen over hun eerste keuze en soms zelfs andere keuzes willen maken doordat ze nu meer informatie hebben gekregen.

Open dagen in 2022

Tijdens de open dagen van het najaar onderzoeken we hoe we de open dag in de toekomst het best kunnen vormgeven. Hoe de open dagen er in 2022 uit zullen zien is afhankelijk van onze bevindingen en de dan geldende coronamaatregelen. Check altijd hva.nl/opendag voor actuele informatie.

De open dagen in 2022 vinden plaats op:

• Zaterdag 12 februari 2022 van 10.00 tot 14.00
  • Dinsdag 12 april 2022 van 18.00 tot 21.00