Open dagen HvA in het najaar online en kennismaken op locatie

8 okt 2021 15:57 | Studentenzaken

Afgelopen studiejaar vonden alle open dagen van de HvA online plaats. In het najaar van 2021 komt daar verandering in. Nu er weer meer mogelijk is op locatie kiest de HvA voor een combinatie van online en fysiek oriënteren: op dinsdagavond kunnen studiekiezers bij ons terecht voor een online open dag en op zaterdag kunnen ze kennismaken en de sfeer komen proeven op locatie. Hoe dat werkt en wat jouw leerlingen/studenten van beide momenten kunnen verwachten lees je in dit artikel.

De open dagen in het najaar van 2021 vinden plaats op:

• Online open dag, dinsdag 26 oktober 2021 van 17.00 tot 21.00 + Kennismaken op locatie, zaterdag 30 oktober 2021 van 10.00 tot 14.00
  • Online open dag, dinsdag 7 december 2021 van 17.00 tot 21.00 + Kennismaken op locatie, zaterdag 11 december 2021 van 10.00 tot 14.00

Open dag in twee delen: online oriëntatie en kennismaken op locatie

De open dagen in het najaar bestaan uit twee dagen. Tijdens de online open dag (dinsdagavond) krijgen studiekiezers uitleg over hoe een opleiding is opgebouwd en kunnen ze opleidingen met elkaar vergelijken. Er zijn opleidingspresentaties en er is de mogelijkheid om vragen te stellen aan docenten en studenten in chatsessies.

De kennismaking op locatie (zaterdag) kan worden gezien als een aanvulling op de online open dag. Studiekiezers kunnen dan een kijkje komen nemen bij de opleiding(en) die ze interessant vinden en onderzoeken of ze passen bij de opleiding en de school. De nadruk ligt minder op voorlichting en meer op sfeer proeven: er is een informatiemarkt, er zijn rondleidingen door het gebouw en sommige opleidingen geven een proefles en/of organiseren een meet & greet met studenten en docenten.

Programma samenstellen

Een studiekiezer meldt zich via hva.nl/opendag in één keer aan voor de online open dag én voor het kennismaken op locatie. Dat betekent niet dat studiekiezers op beide momenten aanwezig moeten zijn. Ze kunnen bij het aanmelden zelf een programma samenstellen. Ze kiezen daarbij zelf wat ze willen doen: alleen deelnemen aan de online open dag, alleen komen kennismaken op locatie, of beide. Ons advies aan studiekiezers is om éérst de online open dag van een opleiding mee te maken voordat ze komen kennismaken op locatie, omdat er op de online open dag veel inhoudelijke informatie wordt gegeven over de opleiding.

Richtlijnen COVID-19: aanmelden verplicht!

De HvA volgt de richtlijnen van het RIVM. Op dit moment gelden er geen beperkende maatregelen voor het kennismaken op locatie. Studiekiezers hebben dus ook geen vaccinatiebewijs of negatieve testuitslag nodig. Wél vragen we alle deelnemers om zich voor alle programmaonderdelen aan te melden. Sommige programmaonderdelen hebben een maximum capaciteit en in verschillende ruimtes op locatie geldt een maximum aantal personen. Bij programmaonderdelen in die ruimtes geven we voorrang aan studiekiezers. We hopen op begrip hiervoor van ouders en verzorgers.

Open dagen in 2022

Tijdens de open dagen van het najaar onderzoeken we hoe we de open dag in de toekomst het best kunnen vormgeven. Hoe de open dagen er in 2022 uit zullen zien is afhankelijk van onze bevindingen en de dan geldende coronamaatregelen. Check altijd hva.nl/opendag voor actuele informatie.

De open dagen in 2022 vinden plaats op:

• Zaterdag 12 februari 2022 van 10.00 tot 14.00
  • Dinsdag 12 april 2022 van 18.00 tot 21.00