Nieuwe Ad Frontend Design & Development start per september

29 mei 2021 10:17 | Studentenzaken

De werkvloer staat te springen om praktische, hoogopgeleide frontend developers en designers. Sterker nog, bedrijven schreeuwen om nieuw talent! De HvA start daarom per september 2021 de Associate degree (Ad) Frontend Design & Development (FDND), om zo het tekort aan frontenders te helpen oplossen. Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven tot en met 14 augustus.

De nieuwe opleiding FDND leidt frontend professionals op, die interactieve en toegankelijke webtoepassingen kunnen ontwerpen en maken. Vanaf het begin van de opleiding werken studenten aan actuele opdrachten van échte opdrachtgevers, en leren zij samenwerken in multidisciplinaire teams.

In twee jaar tijd worden studenten klaargestoomd tot frontend designers/developers – kortweg frontenders – met inhoudelijke en technische vaardigheden op hbo-niveau, en een groot probleemoplossend vermogen.

Voor wie is deze Ad bedoeld?

FDND is gericht op ambitieuze mbo-4 studenten (bij voorkeur van relevante mbo-opleidingen zoals mediavormgeving en ICT) die hun waarde en inzetbaarheid op de arbeidsmarkt willen verhogen. Daarnaast is de Ad geschikt voor havisten en vwo’ers die graag een tweejarige praktische hbo-opleiding willen volgen, en meteen ervaring willen opdoen met het bedrijfsleven. Er gelden geen aanvullende eisen voor deze opleiding.

Positief advies NVAO

FDND is op 15 april bezocht door de Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) en ontving een positief advies. De opleiding is daarmee goedgekeurd; de Ad is nu nog in afwachting van het laatste formele accreditatiebesluit, waarna deze in september van start kan.

Inschrijven

Inschrijven via Studielink is mogelijk na de officiële accreditatie van de NVAO; de deadline daarvoor wordt 14 augustus. Studenten kunnen wel vast hun interesse doorgeven via het interesseformulier op hva.nl/fdnd-ad. Zij worden dan op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen, en het moment waarop zij zich kunnen inschrijven.