Inspiratiefestival mbo-hbo (geannuleerd)

Het beste van één jaar online onderwijs

12 mei 2021 12:01 | Studentenzaken

GEANNULEERD: Van 31 mei tot 2 juni 2021 organiseert het Regionaalnetwerk mbo-hbo Noord-Holland/Flevoland (RN NHF) het Inspiratiefestival mbo-hbo. De HvA maakt deel uit van dit netwerk. Het Regionaalnetwerk én de HvA nodigen alle docenten en medewerkers van mbo- en hbo-instellingen uit de regio Noord-Holland-Flevoland van harte uit om online sessies met het beste van één jaar online onderwijs in het hbo én mbo te bezoeken.

Update 27 mei: Helaas, het Inspiratiefestival mbo-hbo gaat niet door!

Helaas gaat het Inspiratiefestival mbo-hbo dit jaar niet door. Het organisatiecomité laat weten: "Met dit festival wilden wij de naamsbekendheid van het Regionaal netwerk mbo-hbo NHF vergroten, de kennismaking tussen de medewerkers van de instellingen bevorderen en kennis uitwisselen. Met het beperkt aantal aanmeldingen voor het festival bereiken wij dat doel onvoldoende. We vinden het vervelend dit besluit te moeten nemen gelet op de inspanningen van velen om dit festival tot een succes te maken en voor iedereen die zich enthousiast had aangemeld voor de sessies. Dit neemt niet weg dat het bestuur van Regionaalnetwerk mbo-hbo NHF blijft zoeken naar mogelijkheden hoe we de relatie en de samenwerking tussen de instellingen kunnen versterken."

Het Regionaal netwerk mbo-hbo NHF bekijkt hoe de verzamelde best practises voor het festival in het komend schooljaar op een andere manier kunnen worden gedeeld of ingezet binnen het netwerk.

Best practices delen

Tijdens verschillende momenten in de week van 31 mei vinden online sessies plaats waar docenten en afdelingen van de mbo én hbo-instellingen hun 'best practices online onderwijs' over het voetlicht brengen. We zetten creatieve oplossingen in de etalage om studenten kwalitatief én aantrekkelijk onderwijs te bieden en/of studenten niet 'kwijt' te raken in deze turbulente tijden. Want iedereen is het eens als we zeggen dat alle betrokkenen in het mbo- en hbo-onderwijs zonder meer een enorme leercurve hebben doorgemaakt om het 'nieuwe' onderwijs eigen te maken en tot het uiterste te benutten. Laat je inspireren door collega's in het hbo én mbo en vergroot je netwerk met nieuwe collega's door contact te zoeken op de inhoud.

Aanmelden

Je kunt je aanmelden via de website van het Inspiratie Festival mbo-hbo . Daar vind je ook meer informatie en het programma. Om je alle gelegenheid te geven de sessies van jouw keuze te volgen, bieden we gedurende een week op verschillende tijden online sessies aan. Je kunt je nog tot vrijdag 28 mei inschrijven voor verschillende sessies.