Hanneke Reuling verlaat de Hogeschool van Amsterdam

Vicevoorzitter wordt CvB-lid bij Hogeschool Rotterdam

12 dec 2023 15:00 | Afdeling Communicatie

Hanneke Reuling, lid van het College van Bestuur, zal per 1 april de Hogeschool van Amsterdam verlaten. Ze gaat de overstap maken als lid van het College van Bestuur bij Hogeschool Rotterdam.

Hanneke is vanaf 2017 werkzaam bij de HvA als vicevoorzitter van het College van Bestuur. Ze beheert de portefeuilles financieel beleid en beheer, campusontwikkeling en vastgoedstrategie, integrale veiligheidsbeleid en de doorontwikkeling van de faciliteiten en services die de HvA deelt met de Universiteit van Amsterdam.

Bijdragen

De raad van toezicht en de andere twee leden van het College van Bestuur betreuren het vertrek van Hanneke. “We wensen haar veel geluk met deze nieuwe stap, en bedanken Hanneke voor haar inzet, toewijding en verdienste” zegt de voorzitter van de raad van toezicht. “Hanneke is van grote betekenis geweest voor de HvA, zo heeft zij een belangrijke bijdrage geleverd aan de voortgang van het onderwijs tijdens de coronalockdowns, die het onderwijs tot in de ziel raakten. Naast de grote cyberattack van 2021 die ze samen met collega’s heeft weten af te slaan, zijn we heel blij met het Jakoba Mulderhuis dat onder haar verantwoordelijkheid naar een ontwerp van alumni van onze bouwkundeopleiding, is gerealiseerd.”

Voorrecht

Hanneke kijkt met een warm gevoel terug op de jaren bij de HvA. “Hoewel ik verguld ben met mijn nieuwe positie, doet het me ook pijn om afscheid te nemen van de HvA. Ik ben nu ruim zes jaar vicevoorzitter van deze prachtige hogeschool en vind het nog elke dag een voorrecht om deel uit te mogen maken van deze hogeschool. Met veel plezier heb ik samengewerkt met mijn collega-bestuurders Jopie Nooren en Geleyn Meijer, collega-bestuurders buiten de HvA en alle collega’s van de grote HvA-community.”

In Rotterdam gaat Hanneke terug naar haar roots. Haar opdracht wordt om het onderwijs en onderzoek nog beter met elkaar, en met de vraagstukken in de stad te verbinden. Daarmee keert ze terug naar waar haar loopbaan in het hoger onderwijs begon, dit keer in een bestuurlijke rol.

De raad van toezicht gaat op zoek naar een geschikte opvolger.

Bio Hanneke Reuling:

Hanneke Reuling studeerde Theologie aan de Katholieke Theologische Universiteit Amsterdam en rondde die studie cum laude af. Zij begon haar loopbaan als beleidsmedewerker. Daarna werd ze docent en promovendus te Utrecht. In 2004 promoveerde ze op het proefschrift After Eden. Church Fathers and Rabbis on Gen. 3:16-21. Vanaf 2006 was ze locatieleider, waarnemend directeur en directeur van de dienst Onderwijs en Onderzoek bij Fontys Hogescholen. In 2013 werd Hanneke directeur bedrijfsvoering van de faculteit Sociale Wetenschappen bij de Vrije Universiteit, waarna ze in 2017 bestuurder werd bij de Hogeschool van Amsterdam.