Mattswap finalist in AmSia

1 nov 2023 10:46 | Afdeling Communicatie

HvA-student Riccardo Bonazza staat op 21 november in de finale van de Amsterdam Science & Innovation Award (AmSia). Met zijn concept MattSwap maakt hij kans op €10.000 in een van de drie categorieën: Maatschappij, Gezondheid of Milieu & Klimaat.

MattSwapp – use your mattress to the fullest

Veel studenten hebben niet de financiële middelen om kwalitatief goede matrassen te kopen en ervaren daardoor mogelijk slaapproblemen. Ondertussen groeit de afvalberg, omdat jaarlijks zo’n 1,5 miljoen gebruikte matrassen worden weggegooid terwijl de volledige levensduur nog niet is bereikt.
MattSwap verzamelt hotelmatrassen, die van goede kwaliteit zijn maar vroegtijdig worden vervangen, om zo de afvalberg te minimaliseren maar tegelijkertijd kwalitatief goede en betaalbare matrassen te bieden aan prijsgevoelige consumenten zoals studenten en mensen met een laag inkomen. De matrassen worden professioneel gereinigd en refurbished voordat ze worden verkocht.

Finale AmSia

HvA-student Riccardo Bonazza (Amsterdam School of International Business) zal het MattSwap-concept live op het podium pitchen tijdens de finale van de Amsterdam Science & Innovation Award. Hij gaat de strijd aan met acht andere potentiële game changing projecten en maakt kans op één van de drie prijzen van € 10.000.

Aanmelden

Kom naar de feestelijke finale op 21 november 2023 tussen 15:00 - 18:00 uur in NEMO Science Museum.

Wil je erbij zijn? Registreer je dan van tevoren.