Yolanda Verdonk is benoemd als lid Raad van Toezicht HvA

4 apr 2023 08:41 | Afdeling Communicatie

Yolanda Verdonk is per 1 april benoemd als lid van de Raad van Toezicht van de Hogeschool van Amsterdam. Zij is het zesde lid van de raad en is aangetrokken vanwege haar kennis en expertise op het gebied van human resources.

Yolanda Verdonk-van Lokven (1964) heeft geschiedenis en bedrijfsadministratie gestudeerd. Ze werkt bij Pensioenfonds ABP als uitvoerend bestuurder met portefeuille Pensioenen. Ze is verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de organisatie. Hiervoor was ze directeur Human Resources & Organisatieontwikkeling bij de NS.

Met de werving van een zesde lid met een human resources- en juridisch profiel organiseert de Raad van Toezicht structurele aandacht voor strategisch HR-beleid. Het vervullen van goed werkgeverschap en werknemerschap is een van de speerpunten van de hogeschool. Dat komt onder andere tot uiting in het nieuwe beleid Koers en Kompas. Verdonk wordt binnen de raad per 1 mei voorzitter van de commissie Governance en Remuneratie.

Gala Veldhoen, voorzitter van de Raad van Toezicht, is blij met de benoeming: “We zien in Yolanda een goede aanvulling voor onze raad. Vanuit haar actief bestuurlijke rol, brede ervaring binnen publieke organisaties en haar kennis en ervaring met strategisch HR-beleid, inclusief diversiteit en inclusie, zal zij een goede bijdrage aan het toezicht kunnen leveren. We zien uit naar de samenwerking.”

Meer over de Raad van Toezicht