‘Vragen om hulp moet normaal worden’

17 mrt 2023 09:00 | Studentenzaken

De HvA heeft op iedere campus een plek waar studenten terecht kunnen met hun vragen en problemen of voor een luisterend oor. Zo helpen we iedere student z’n studie door te komen.

Stel, je voelt je eenzaam op je opleiding: hoe maak je vrienden? Je hebt moeite om rond te komen: waar ga je naartoe? Of je zorgt naast je studie voor een familielid: hoe combineer je dat?

De HvA vindt het belangrijk dat studenten persoonlijk worden geholpen als ze ergens mee zitten. Daarom hebben we nu Student Info: een balie waar studenten kunnen aankloppen als ze met een vraag zitten, hulp of begeleiding willen of gewoon behoefte hebben aan een luisterend oor. Bellen, chatten of mailen kan trouwens ook.

Als het nodig is, verwijst Student Info door naar een van de voorzieningen die de hogeschool biedt, zoals studentendecanen, studentenpsychologen, extra taalhulp, keuzecoaches, faalangsttrainingen, enzovoort. “Vragen om hulp moet normaal worden en daar leveren we graag een bijdrage aan”, vertelt Imane B’lyou, teamleider van Student Info (midden op de foto). “We bieden studenten een luisterend oor en helpen hen met de obstakels die ze ervaren tijdens hun opleiding. Elke student moet prettig in z’n vel zitten en op een fijne manier de studie kunnen doorlopen.”

De medewerkers van Student Info zijn zelf ook student. Zo blijft de drempel laag. Een van hen is verpleegkundestudent Isra Suwandhy (rechts op de foto): “Ik zorg graag. Toen ik hier nieuw binnenkwam wist ik ook niet waar ik terecht kon met bepaalde vragen. Daarom help ik nu graag medestudenten op weg. Laatst zei iemand tegen me: bedankt dat je tijd voor me maakt. Nou, daar doe ik het voor!”

Student Info helpt je verder

• Ben je student of collega? Kom eens langs bij een Student Info-locatie op een van onze campussen of kijk op studentinfo.mijnhva.nl.
  • Meer weten over deze dienstverlening? Neem contact op via studentinfo@hva.nl.