HvA trapt studiejaar daverend af met introfestival

7 sep 2022 09:28 | Afdeling Communicatie

Een HvA Patta hoodie scoren, je taalkennis testen, Pacman op een old-school arcade-spelautomaat spelen, silent disco, dj La Fuente, Fokke & Simons en de Lievelings dj’s van je zusje… Dit waren enkele hoogtepunten van het introductiefestival van de Hogeschool van Amsterdam.

Op 1 en 2 september vond dit festival plaats. Ruim 3255 kersverse studenten brachten een bezoek aan het festivalterrein op het Wibauthof en 600 bij het Corry Tenderloohuis. Het Amsterdamse studentenleven was goed vertegenwoordigd.

Na drie jaar afwezigheid kon het HvA Introductiefestival voor eerstejaarsstudenten weer georganiseerd worden. Het festival is onderdeel van de introductieweek en studenten kunnen hier kennismaken met alle diensten en voorzieningen naast de studie. Bijvoorbeeld: sport, cultureel centrum FLOOR, studentenverenigingen, platforms, CREA, studentenartsen, taalondersteuning en medezeggenschap.

Studenten van de faculteit Business en Economie kregen, voor het eerst, een eigen versie van het festival op vrijdag 2 september op het Corry Tendeloohuis (voorheen Fraijlemaborg).

Eerstejaars kregen daar de vraag voorgelegd wat de echte prijs is van een nieuwe spijkerbroek. In de true price worden sociale en milieuaspecten in de prijs van een product verwerkt. Het Centre for Economic Transformation, een onderdeel van de faculteit Economie en Business, doet hier onderzoek naar. Met het goede antwoord konden twee winnaars eenmalig winkelen bij De Aanzet, de eerste winkel die true pricing toepast.