Nataša Krivokuća wordt directeur communicatie bij de HvA

31 aug 2022 12:00 | Afdeling Communicatie

Nataša Krivokuća wordt per 1 oktober directeur communicatie bij de Hogeschool van Amsterdam. Krivokuća (1964, Zagreb) heeft ruime ervaring op het snijvlak van communicatie, public affairs, stakeholder- en reputatiemanagement.

Op dit moment is zij directeur communicatie en corporate affairs bij waterbedrijf Vitens. Daarvoor vervulde zij onder meer managementfuncties bij Joop van den Ende Producties, de Avro en KLM. Ze studeerde Europese Studies aan de Universiteit van Amsterdam.

In haar loopbaan heeft Krivokuća laten zien dat ze communicatieafdelingen goed kan positioneren en professionaliseren. Ze heeft in teamverband aantoonbare impact gerealiseerd op reputatiemanagement, het verandervermogen van organisaties en maatschappelijke vraagstukken. Krivokuća wekt vertrouwen en bouwt aan netwerken binnen en buiten de organisatie. Zij kan het gemeenschappelijke en het individuele belang goed tegen elkaar afwegen.

Als directeur communicatie zal Krivokuća een bijdrage leveren aan de profilering van de HvA langs de lijnen van het strategisch plan. In de herpositionering van hogescholen, noodzakelijk om aan de vraag naar hoogopgeleide professionals te voldoen, wil zij graag een rol spelen.

Het College van Bestuur ziet uit naar samenwerking met Nataša Krivokuća. Voorzitter Jopie Nooren: “Ze is een ervaren en doortastende, maatschappelijk betrokken communicatiedirecteur. Haar kennis en ervaring zijn een verrijking van onze organisatie. Ik ben ervan overtuigd dat zij een betrouwbare partner is voor ons als College van Bestuur, de eigen stafafdeling en de communicatiecollega’s van de faculteiten. Zo kunnen we samen de HvA nog steviger op de kaart zetten.”