Hogeschool van Amsterdam

HvA honoursstudenten winnen dé marketingprijs van Nederland

3 jun 2016 08:25 | Afdeling Communicatie

Iris Berents, Jeroen Mulder, Mel Hak, Vera Zonneveld en Annick Liefting hebben donderdag 26 mei de prestigieuze HBO Talentenprijs gewonnen. Deze vijf HvA-studenten bedachten in slechts vier uur een antwoord op de vraag: hoe kan Telfort Zakelijk meer klanten kan werven?

De HBO Talentenprijs wordt elke twee jaar georganiseerd door de Hanze Hogeschool in Groningen en staat bekend als dé marketingprijs van Nederland. De vijf winnende HvA studenten, afkomstig van de opleiding Commerciële Economie en deelnemers aan het honoursprogramma Leadership in Marketing en TOP (Talent Ontwikkelingsprogramma), zochten de oplossing van het Telfort vraagstuk in een app. Met deze app kunnen klanten kortingen realiseren wanneer zij zakelijke relaties laten aansluiten op Telfort. De jury toonde zich erg onder de indruk van hun ijzersterke pitch met voortreffelijke visuals en een goed onderbouwd strategisch plan. Telfort heeft de studenten direct uitgenodigd om hun pitch zo gauw mogelijk op het hoofdkantoor te komen geven.

Prijzen

Naast de eer van het eindigen op de eerste plaats, wonnen de studenten ook andere prijzen zoals tegoedbonnen van Bol.com ter waarde van 100 euro en een meeloopdag op de marketingafdeling van een gerenommeerd bedrijf naar keuze namens het NIMA.

Begeleiders en HvA-docenten Danny Simonis en Jerry Gesser wonnen (samen met twee collega’s van andere hogescholen) een prijs voor hun pitch voor de Noordhoff-case.