Centre for Economic Transformation | CET

  dr. T. Verhagen (Tibert)

Lector Emerging Technology for Business
Telefoon:
020 523 6401
Email:
t.verhagen@hva.nl
Werkadres:
Fraijlemaborg, Fraijlemaborg 133, 1102 CV Amsterdam
Postadres:
Postbus 814,1000 AV Amsterdam
Kamernummer:
0.037
Expertise:
Emerging Digital Technology, Information Systems, E-business, Retail Innovation, Consumer Behavior, Research Methodology.
Afwezig:
Vrijdag

Social media:
Ga naar HvA Research Database

Dr. Tibert Verhagen studeerde Internationale Economie aan de Universiteit Utrecht en promoveerde in 2003 aan de Vrije Universiteit Amsterdam, waar hij vervolgens werkzaam was als associate professor E-business. Sinds april 2016 werkt hij voor de Hogeschool van Amsterdam waar hij projecten leidt en onderzoek doet op het gebied van innovatieve technologie, winkelinnovatie, en e-business.

Met zijn onderzoek richt Tibert Verhagen zich op de invloed van opkomende digitale technologie op klantgedrag, en de implicaties die dit heeft voor het bedrijfsleven. Zijn onderzoek verscheen eerder in academische journals zoals Information & Management, European Journal of Information Systems, Computers in Human Behavior, New Media & Society, Journal of the Association for Information Systems, Journal of Computer-Mediated Communication, International Journal of Information Management, Psychology & Marketing, Journal of Medical Internet Research, Electronic Commerce Research, en Cyberpsychology, Behavior & Social Networking. Ook schrijft hij met regelmaat artikelen voor vaktijdschriften en platformen zoals Emerce, FrankWatching, MarketingTribune, RetailTrends, Holland Management Review, Tijdschrift voor Marketing, en AutomatiseringGids.

Naast onderzoek heeft Tibert Verhagen ervaring in het onderwijs en in het bedrijfsleven. Zo gaf hij op zowel bachelor- als masterniveau ruim 20 jaar vakken op het gebied van informatiekunde, business technologie, e-business, en onderzoeksmethodiek, en begeleidde hij afstudeerders en promovendi. Tevens was hij actief bij het opzetten en coördineren van masterspecialisaties en het ontwikkelen van de masteropleiding Digital Driven Business (HvA). In het bedrijfsleven heeft hij zich o.a. beziggehouden met startups op het gebied van website analyse/advisering en de oprichting van een webwinkel.

Ga naar HvA Research Database
Ga naar HvA Research Database