Centre for Economic Transformation | CET
S.P.K. Goldman (Sjoukje) MSc
Docent/ PromovendusSjoukje Goldman werkt sinds september 2014 als docent onderzoeker bij de vakgroep Centre for Market Insights, welke bestaat uit de lectoraten Digital Business & Emerging Technologies for Business, aan de Hogeschool van Amsterdam. Ze is sinds september 2009 werkzaam als docent strategische marketing bij de opleiding Commerciële Economie en sinds 2019 bij de master Digital Driven Business.
Sjoukje heeft een master of science in marketing. Haar expertise betreft marketing strategie waarbij zij een link legt met duurzaamheid. Ze werkt onder andere mee aan onderzoeken naar regeneratieve businessmodellen, sustainability in service encounters en de duurzaamheidstransformatie van e-commerce.
Sjoukje maakt tevens deel uit van de expertgroep The Role of Product Data in Sustainability van het landelijke onderzoeksprogramma Shopping Tomorrow en de werkgroep Circulair en Duurzaam van het Retail Innovatie Platform.
-
Onderzoek: welke duurzame bedrijfsmodellen spreken Nederlanders aan?
Goldman, S. (Author), Weltevreden, J. (Author), & Verhagen, T. (Photographer). (2022). Onderzoek: welke duurzame bedrijfsmodellen spreken Nederlanders aan?. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/research/onderzoek-welke-duurzame-bedrijfsmodellen-spreken-nederlanders-aan
-
Verantwoord ondernemen in e-commerce
Weltevreden, J. (Author), & Goldman, S. (Author). (2022). Verantwoord ondernemen in e-commerce: een Europese benchmark. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/research/verantwoord-ondernemen-in-de-e-commerce-een-europese-benchmark
-
The Advancement of Measurement Invariance Testing in Cross-Cultural Research in the Period 1999–2020. Executing Rather Than Scrutinizing?
Van Herk, H., & Goldman, S. P. K. (2022). The Advancement of Measurement Invariance Testing in Cross-Cultural Research in the Period 1999–2020. Executing Rather Than Scrutinizing? In H. Baumgartner, & B. Weijters (Eds.), Measurement in Marketing (1 ed., pp. 95-119). (Review of Marketing Research; Vol. 19). Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/S1548-643520220000019005
-
Cross-border e-commerce in Scandinavia
Goldman, S. (Author), Lone, S. (Author), & Gommers, A. (Author). (2021). Cross-border e-commerce in Scandinavia: opportunities & challenges. Web publication or website, Cross-border magazine. https://cross-border-magazine.com/cross-border-e-commerce-in-scandinavia/
-
Strategic orientations and digital marketing tactics in cross-border e-commerce: Comparing developed and emerging markets
Goldman, S. PK., van Herk, H., Verhagen, T., & Weltevreden, J. WJ. (2021). Strategic orientations and digital marketing tactics in cross-border e-commerce: Comparing developed and emerging markets. International small business journal, 39(4), 350-371. https://doi.org/10.1177/0266242620962658
-
Cross-border e-commerce
Expertgroep Cross-border (E-)commerce (2020). Cross-border e-commerce: De impact van Covid-19. ShoppingTomorrow.
-
Cross-border e-commerce: van Nederland naar Duitsland
Lamprecht, A. (Author), Goldman, S. (Author), Bak, A. (Author), & Bruijn, K. (Author). (2020). Cross-border e-commerce: van Nederland naar Duitsland. Web publication or website, Emerce. https://www.emerce.nl/achtergrond/cross-border-e-commerce-van-nederland-naar-duitsland
-
What drives business performance of small and medium-sized enterprises in cross-border electronic commerce?
Goldman, S., van Herk, H., Verhagen, T., & Weltevreden, J. (2018). What drives business performance of small and medium-sized enterprises in cross-border electronic commerce? a study comparing developed and emerging markets . Paper presented at EMAC 2018 Doctoral Colloquium, Glasgow, United Kingdom.
-
The state of cross-border ecommerce in Europe
de Boer, D. (Designer), Goldman, S. (Author), Weltevreden, J. (Author), Keuter, J. (Author), Bunck, P. (Author), & Witsenboer, A. (Author). (2017). The state of cross-border ecommerce in Europe. Web publication or website, Hogeschool van Amsterdam, Centre for Market Insights. https://public.tableau.com/profile/cmihva#!/vizhome/TheStateofCross-borderEcommerceinEurope/Cross-borderE-Commerce
-
Cross-border e-commerce
Goldman, S., Weltevreden, J., & Keuter, J. (2016). Cross-border e-commerce: een wereld te winnen. Twinkle Magazine, 12(9), 58-61.
-
Grenzeloos groeipotentieel
Goldman, S., Heldoorn, R., & van Herk, H. (2016). Grenzeloos groeipotentieel: waarom kopen Nederlanders bij webwinkels in het buitenland? Tijdschrift voor marketing, 50(1/2), 42-45.