HvA Bibliotheek

Lenen uit een andere bibliotheek

Heeft de Bibliotheek niet het boek of tijdschrift dat je nodig hebt? Leen het bij de UvA of een andere bibliotheek in Nederland. Vraag ons om je te helpen.

Lenen uit de Bibliotheek UvA

Met een geldige medewerkers- of collegekaart van de HvA kun je ook gratis lenen bij de bibliotheek en het Boekendepot van de Universiteit van Amsterdam. Je kunt materiaal aanvragen via de catalogus en bij een HvA bibliotheeklocatie laten afleveren.

Lenen uit Amsterdamse bibliotheken

Wil je bij meerdere bibliotheken in Amsterdam lenen, dan kun je een AdamNet-pas kopen. Hiermee heb je recht op een gratis lenerspas van:

• de Bibliotheek van de UvA/HvA;
  • de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA);
  • de Bibliotheek van de Vrije Universiteit (UBVU);
  • het Centrum voor Wiskunde en Informatica, en
  • de Bibliotheek van Hogeschool InHolland Amsterdam/Diemen.

Vraag een lenerspas aan .

Lenen uit andere bibliotheken

Als een boek of artikel niet bij de HvA of UvA beschikbaar is, kun je dit via een van de bibliotheekbalies of via het contactformulier aanvragen bij een andere bibliotheek. Doe dit onder vermelding van:

• Titel
  • Auteur
  • Jaartal
  • ISBN of ISSN nummer
  • De afhaallocatie (KSH, LWB, NTH, FB, DMH)

Publicaties in andere bibliotheken vind je via WorldCat Discovery. In deze catalogus vind je de collecties van ruim 400 Nederlandse bibliotheken. Ook zijn beschrijvingen en verwijzingen naar artikelen uit een groot aantal tijdschriften opgenomen.

Voorwaarden en tarieven

De landelijk vastgestelde leveringsvoorwaarden voor IBL zijn als volgt:

• Er wordt niet geleverd aan profit-instellingen, nationaal of internationaal.
  • Kopieën worden uitsluitend digitaal geleverd;
  • Leveren uit e-books is niet mogelijk;
  • Leveren uit e-journals is wel mogelijk.

De landelijk vastgestelde tarieven voor IBL zijn als volgt:

• lenen van een boek: €13,= per band;
  • kopie van artikel of hoofdstuk uit een boek: € 6,50 per stuk.

Voorlopig worden de IBL-kosten voor medewerkers en studenten van de HvA en UvA niet doorberekend. Externen betalen de hierboven genoemde tarieven.

Voorafgaand aan de start van het nieuwe collegejaar, wordt de kostendoorberekening opnieuw bekeken en vastgesteld. Wijzigingen worden op deze pagina gedeeld.

Gepubliceerd door  HvA Bibliotheek 6 september 2021