Centre of Expertise Applied Artificial Intelligence

Studentenraad

AI4Students

Gaat jouw hart ook sneller kloppen van diverse toepassingen op het gebied van Artificial Intelligence en Data Science? En weet jij wat er op de Hogeschool van Amsterdam allemaal mogelijk is op dat gebied? Sluit je aan bij de studentenraad van het Centre of Expertise Applied AI en blijf op de hoogte van trends, ontwikkelingen en activiteiten.

Op deze pagina:

Doel

Met het Centre of Expertise Applied AI willen we studenten door de hele HvA heen verbinden op het thema Artificial Intelligence. Maak kennis met deze technologie, die niet meer weg te denken is uit ons (privé / werkende) leven. We willen graag laten zien wat er op de hogeschool allemaal mogelijk is op het gebied van AI: welke projecten, tracks, minoren en masters er zijn of aan welke onderzoeken en activiteiten je mee kunt doen.

Maar dat kunnen we niet alleen. Onze studentenraad helpt daar een handje bij. Waarom? Omdat studenten binnen de raad zelf het beste weten waar behoefte aan is en wat wel/niet werkt. Zij kunnen ons daarin adviseren, zelf passende activiteiten opzetten en zoveel mogelijk studenten bereiken. Zo bouwen we op de HvA aan een community van studenten die een interesse/passie hebben voor AI.

Op de hoogte blijven van de activiteiten van de studentenraad?

Aanmelden 2023-2024

Lijkt het je leuk om deel uit te maken van de studentenraad? We zijn op zoek naar nieuwe leden voor het studiejaar 2023-2024.

Wat we vragen

• Proactieve studenten die zelf met ideeën komen en zelfstandig te werk kunnen gaan
  • Studenten die willen netwerken en makkelijk contact kunnen leggen. Om andere studenten kennis te laten maken met AI en activiteiten op de HvA is het nodig om klassen binnen te stappen/op studenten af te stappen
  • Beschikbaarheid van ca. 4 uur per week
  • Een zo gevarieerd mogelijk team; het liefst 1 vertegenwoordiger per lab

Taken

• Studenten spreken onderling 1x per week af
  • Studenten spreken om de week af met de coördinatoren van het Centre of Expertise Applied AI
  • Vanaf september 2023 is er iedere eerste x van de maand een activiteit (vaste dag/vaste locatie)
  • De studentenraad bedenkt zelf de invulling van deze activiteiten, te weten: meetup, workshop (iemand uitnodigen of zelf geven), projecten, lezing met toffe spreker, hackathon, programmeersessie, etc.
  • Rond deze activiteiten zet de studentenraad zich in voor communicatie/werving van ‘bezoekers’ cq. bouwen aan een community van studenten. Werken aan zichtbaarheid en herkenbaarheid; toffe mix van activiteiten

De studentenraad op de World Summit AI 2021 in de Beurs van Berlage

Wat wij bieden

• Een leuke, inhoudelijke bijbaan naast je studie, die goed staat op je cv