Alumninetwerk Actus

Het alumninetwerk Actus verbonden aan de opleiding Ergotherapie is bedoeld voor afgestudeerde studenten van die opleiding.

Actus

Actus is een verbindende factor tussen de opleiding ergotherapie aan de HvA, studenten en het werkveld.

Sinds 2016 zijn wij bezig met het organiseren van jaarlijkse activiteiten voor alumni van de opleiding ergotherapie aan de HvA. Dit doen wij onder de naam ‘Actus’ – de Latijnse term voor handelen. In de organisatie van activiteiten werken wij nauw samen met de opleiding ergotherapie van de HvA en de faculteit gezondheid. Wij ondersteunen en sluiten aan bij de visie van de opleiding ergotherapie van de HvA op het gebied van alumni. Tevens hebben wij, gebaseerd op het HVA alumnibeleid, ‘eigen’ doelen en activiteiten.

Doel en activiteiten

Het doel van Actus is om ergotherapeuten aan te moedigen om zich verder te ontwikkelen in het vakgebied en kennis te delen. Wij zoeken de verbinding tussen de opleiding ergotherapie van de HvA en de alumni. Dit doen we door middel van het samen met de opleiding ergotherapie organiseren van:

• Eén interprofessioneel alumni event gezamenlijk met de andere opleidingen van de faculteit gezondheid in het voorjaar.
  • Eén of twee alumni events gericht op ergotherapeuten.
  • Indien behoefte is aan meer events, ondersteunt Actus de organisatie hiervan.

Tijdens deze activiteiten is er de ruimte om de eigen kennis te vergroten, expertise te delen en te netwerken. Onderwerpen voor activiteiten worden bepaald op basis van nieuwe ontwikkelingen, interessante sprekers en vragen die we krijgen van onze achterban.

Actief worden bij Actus

Bij Actus zijn actieve alumni van de opleiding ergotherapie meer dan welkom!

Heb jij interesse om een actieve(re) rol te hebben binnen Actus, laat het ons weten via alumni.ergo@hva.nl.

Leden alumninetwerk Actus

Bas van den Hoven