Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie
mw. S.M. Rumping (Sanne) MSc.
OnderzoekerDe onderzoekswerkzaamheden van Sanne zijn verspreid over drie verschillende lectoraten. Ze werkt onder meer mee met het onderzoek ‘Good Practices’ over de schulddienstverlening en de programmalijn Grootstedelijke Opvoedingsvraagstukken. Daarnaast begeleidt zij studenten bij het doen van onderzoek. Sanne heeft o.a. Sociaal Juridische Dienstverlening (HvA) en Sociologie (UvA) gestudeerd.
-
Vignettes to measure public social interactions among nonparental adults, parents and children: A validation study
Rumping, S. M., Fukkink, R. G., & Boendermaker, L. (2020). Vignettes to measure public social interactions among nonparental adults, parents and children: A validation study. Manuscript submitted for publication.
-
Differences in collaboration of professionals working in youth care, education and youth work with volunteers, parents and other professionals.
Rumping, S. M., Manders, W. A., & Metz, J. W. (2020). Differences in collaboration of professionals working in youth care, education and youth work with volunteers, parents and other professionals.. Manuscript submitted for publication
-
E-learning eenzaamheid
Rumping, S. M. (Author), Van der Steen, M. (Author), Rijnders, J. (Author), & Boendermaker, L. (Other). (2020). E-learning eenzaamheid. Digital or Visual Products, Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Kwaliteit en Effectiviteit in de Zorg voor Jeugd. http://www.hva.nl/ondersteuningjongeren/eenzaamheid
-
Betere ondersteuning voor kwetsbare jongeren in Amsterdam
Abu Ghazaleh, N., Boendermaker, L., van Goor, R., Jonkman, H., Kemper, P., Rumping, S., & Wiersma, M. (2020). Betere ondersteuning voor kwetsbare jongeren in Amsterdam. Kenniswerkplaats Transformatie Jeugd Amsterdam. https://www.hva.nl/ondersteuningjongeren/onderbouwing/onderbouwing-website.html
-
Kennisclip Opvoeden in de buurt
Rumping, S. (Developer). (2019). Kennisclip Opvoeden in de buurt: achtergrondinformatie tool en handleiding. Web publication/site, Hogeschool van Amsterdam. https://hva.mediamission.nl/Mediasite/Play/3400de4109534fa38ad7fde05c1880131d
-
Opvoeden in de buurt
Rumping, S. (2019, Dec 12). Opvoeden in de buurt. Hogeschool van Amsterdam.
-
Opvoeden in de buurt
Rumping, S. (2019). Opvoeden in de buurt: handleiding interactieve tool. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Kwaliteit en Effectiviteit in de Zorg voor Jeugd.
-
Stimulating interdisciplinary collaboration among youth social workers: A scoping review
Rumping, S., Boendermaker, L., & de Ruyter, D. J. (2019). Stimulating interdisciplinary collaboration among youth social workers: A scoping review. Health & Social Care in the Community, 27(2), 293-305. https://doi.org/10.1111/hsc.12589
-
Hoe stimuleer je interdisciplinaire samenwerking tussen jeugdhulpverleners?
Rumping, S., Boendermaker, L., & de Ruyter, DJ. (2019). Hoe stimuleer je interdisciplinaire samenwerking tussen jeugdhulpverleners? Hogeschool van Amsterdam, Urban Education. https://www.hva.nl/urban-education/gedeelde-content/projecten/urban-education/samen-opvoeden-in-de-stad.html?origin=qhYEj1IYROeue9fd2iO64g
-
Hoe werken jeugdhulpverleners samen?
Boendermaker, L., Rumping, S. M., Metz, J. W., & Fukkink, R. G. (2019). Hoe werken jeugdhulpverleners samen? Hogeschool van Amsterdam, Urban Education. https://www.hva.nl/urban-education/gedeelde-content/projecten/urban-education/samen-opvoeden-in-de-stad.html?origin=qhYEj1IYROeue9fd2iO64g
-
Infographic Opvoeden in de buurt
Rumping, S. (2019). Infographic Opvoeden in de buurt. Hogeschool van Amsterdam.
-
Hoe Creëer Je Beter Contact Tussen Jongerenwerkers En Ouders?
Rumping, S., & Todorović, D. (2018, Jul 4). Hoe Creëer Je Beter Contact Tussen Jongerenwerkers En Ouders? fact-en tipsheet. Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Kwaliteit en Effectiviteit in de Zorg voor Jeugd. https://www.hva.nl/akmi/gedeelde-content/nieuws/nieuwsberichten/2018/07/hoe-creeer-je-beter-contact-tussen-jongerenwerkers-en-ouders.html
-
Werken aan een pedagogische civil society, de stand van zaken
Rumping, S. M., Boendermaker, L., Metz, J. W., & Fukkink, R. G. (2018). Werken aan een pedagogische civil society, de stand van zaken.
-
Pilot oudercontact
Rumping, S., Todorović, D., Metz, J., & van der Grient, H. (2018). Pilot oudercontact: uitkomsten van een onderzoek naar de mate van contact tussen jongerenwerkers en ouders. Hogeschool van Amsterdam.
-
Groepswerk
Rumping, S., Metz, J., Awad, S., Nijland, E., Manders, W., Todorović, D., Sonneveld, J., & Schaap, R. (2017). Groepswerk: onderzoek naar Groepswerk als generieke methodiek van het grootstedelijk jongerenwerk. (Portfolio jongerenwerk; Vol. 5). Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Youth Spot.
-
Grootstedelijke opvoedingsvraagstukken. Interprofessionele samenwerking tussen onderwijs, jeugdzorg en jeugdwerk
Rumping, S. M. (2016). Grootstedelijke opvoedingsvraagstukken. Interprofessionele samenwerking tussen onderwijs, jeugdzorg en jeugdwerk.
-
Samenwerken in de pedagogische civil society
Boendermaker, L., Metz, J., Fukkink, R., Rumping, S., & van Verseveld, M. (2016). Samenwerken in de pedagogische civil society. In R. Fukkink, & R. Oostdam (Eds.), Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context. : Van startbekwaam naar stadsbekwaam. (pp. 185-194). Coutinho.
-
Samenwerken in de pedagogische civil society
Boendermaker, L., Metz, J., Fukkink, R., Rumping, S., & van Verseveld, M. (2016). Samenwerken in de pedagogische civil society. In R. Fukkink, & R. Oostdam (Eds.), Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context (pp. 185-194). Coutinho.
-
Samen Doen in de buurt
Bichbich, F., Bouwes, T., Hoijtink, M., Kemmeren, C., Metze, R., Räkers, M., Rumping, S., Stam, M., & Zuithof, M. (Eds.) (2014). Samen Doen in de buurt: een praktijkanalyse van drie Samen Doen-teams in Amsterdam. Hogeschool van Amsterdam, Amsterdams Kenniscentrum voor Maatschappelijke Innovatie.
-
Gebiedsgericht outreachend werken
Bouwes, T., Gaarthuis, S., Rumping, S., Rondagh, A., & de Jong, C. (2013). Gebiedsgericht outreachend werken: module II WMO Werkplaats Amsterdam. Hogeschool van Amsterdam, lectoraat Outreachend Werken en Innoveren.
-
Module Herstelgericht outreachend werken
Sedney, P., Huber, M., Rumping, S., Philips, A., & Gaarthuis, S. (2012). Module Herstelgericht outreachend werken. ONBEKEND.
-
Doet de ‘nieuwe professional’ als maatstaf de zorgboer in de toekomst recht?
Rumping, S., & Goede, M. (2012). Doet de ‘nieuwe professional’ als maatstaf de zorgboer in de toekomst recht? een zoektocht naar de gevolgen van het debat over de nieuwe professional voor de waardering van zorgboeren. In M. Goede, & M. Elings (Eds.), Ontmoeting tussen boer & zorg (pp. 39-48). Hogeschool van Amsterdam, Kenniscentrum Maatschappij en Recht.
- Stimuleren van een pedagogisch klimaat in de buurt
- Stimuleren van een pedagogisch klimaat in de buurt
- Samen naar een sterke pedagogische omgeving
- Samen opvoeden in de stad
- Grootstedelijke Opvoedingsvraagstukken
- Good Practices Schulddienstverlening Amsterdam
- Grootstedelijke Opvoedingsvraagstukken
- Groepswerk in het jongerenwerk
- Wmo Werkplaats Amsterdam I